Avatar billede edb Nybegynder
31. januar 2000 - 10:46 Der er 11 kommentarer

dialogboks

Hej.

Jeg har lavet en dialogboks som jeg ikke kan forstå ikke virker. Hvis jeg vil have udskrevet om det jeg tester på virker med ja/nej virker det, men såsnart jeg vil have den til at sætte noget = 1 el. 0 udfører den kun else sætningen. her er koden:

<SCRIPT Type="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">

var Message = "Er du sikker på at du vil slette varen?";

if (!confirm (Message))
{
document.writeln('<%test = 0 %>');
}
else
{
document.writeln('<%test = 1 %>');
}

</SCRIPT>
Avatar billede edb Nybegynder
31. januar 2000 - 10:47 #1
P.S: Jeg glemte lige at sige at der er ASP blandet ind! "<% test=1 %> "
Avatar billede pingo Nybegynder
31. januar 2000 - 11:50 #2
Hvad hulen er det du forsøger?

Altså dette <%test = 1 %> - hvad forventer du den skriver ud på skærmen?
Avatar billede edb Nybegynder
31. januar 2000 - 11:56 #3
Hej .

Den skal ikke skrive noget ud på skærmen, men blot sætte et flag som jeg senere tester på.
Avatar billede pingo Nybegynder
31. januar 2000 - 11:58 #4
Det kan du ikke.

Husk på at ASP bliver kørt serverside - så det vil blive kørt FØR siden bliver vist på skærmen - og før dit JavaScript bliver kørt - så det der vil ske' i dit tilfælde der er at du først sætter test = 0 og derefter test = 1 - det vil blive kørt serverside - så test vil altid blive 1 - uanset hvad!
Avatar billede edb Nybegynder
31. januar 2000 - 12:12 #5
Hmm du siger noget, men hvordan løser jeg så mit problem når jeg gerne vil have en dialog boks?.

Avatar billede pingo Nybegynder
31. januar 2000 - 12:16 #6
Jamn - en dialogboks der skal gøre hvad?
Avatar billede edb Nybegynder
31. januar 2000 - 12:58 #7
Den skal komme op og spørge om man vil slette en varer eller ej.
Avatar billede pingo Nybegynder
31. januar 2000 - 13:15 #8
Ok..

Så er du nødt til at poste til en anden fil - at gøre fx. dette.

if (confirm(Message))
{
  document.location.href = 'Slet.asp?id=vare'
}

Og så skal slet.asp slette den rigtige vare!
Avatar billede edb Nybegynder
01. februar 2000 - 11:50 #9
Nej det er ikke lige det jeg vil, jeg skal lige sige jeg ikke er helt stiv i det her.

den side jeg somdet handler om er main.asp og i den skal jeg sætte et flag. Hvis "ja" test = 1 "nej" test = 0

Avatar billede olebole Juniormester
05. februar 2000 - 02:01 #10
Prøv at erstat 'document.writeln' med 'alert', og du vil se at din box funker gdt nok. Det må være noget med ASP'en, men som du ved - der er jeg ikke så stærk ;-)
Avatar billede pingo Nybegynder
07. marts 2000 - 11:49 #11
Er den ikke ved at være lidt gammel denne her?