Avatar billede bue Nybegynder
30. januar 2000 - 17:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!!!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en formmail, hvor det der står i felterne til at starte med - forsvinder så snart man klikker på feltet...

På forhånd tak!!!
Avatar billede ramlev Nybegynder
30. januar 2000 - 17:31 #1
hvad skal det laves i ? asp, php, perl  eller ?
Avatar billede bue Nybegynder
30. januar 2000 - 17:33 #2
Det er lige meget bare det virker...
Avatar billede silberbauer Nybegynder
30. januar 2000 - 18:02 #3
Her er i hvert fald client-side koden. Det lyder som om, det er den du er på udkig efter:

<html>
<head>
</head>
<body>
<form>
<input type="text" value="Skriv her" onClick="this.value=''">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2000 - 05:04 #4
>> bue
silberbauer har skrevet TO enkelte gåseøjne efter 'this.value=' - altså sat værdien til 'intet'. Ekspertens system kan bare ikke deale med to enkelte gåseøjne.
Og så skal du selvfølgelig have de dobbelte uden om hele 'onClick' kaldet.
/VH
Ole Clausen
Avatar billede bue Nybegynder
01. februar 2000 - 21:17 #5
Silberbauer: Jeg kan ikke få det til at virke...hmmm

Hvis du nu fik 200 points vil du så gøre det for mig i et skema???

/Bue
Avatar billede silberbauer Nybegynder
01. februar 2000 - 22:40 #6
Umiddelbart virker det fint for mig i IE - jeg har ikke testet i Netscape. Men <form> skal naturligvis udvides til at omfatte en action=etellerandet, alt efter hvilket script du vil bruge. Olebole har iøvrigt ret i, at der skal to enkelte gåseøjne efter this.value= for at sætte en tom streng. Hvad mener du med skema? Jeg sender gerne en udvidet forklaring - du behøver ikke at give mig 200 point for det.
Avatar billede bue Nybegynder
02. februar 2000 - 06:44 #7
Ja tak jeg kan godt bruge en udvidet forklaring...