Avatar billede bbe1379 Nybegynder
30. januar 2000 - 16:22 Der er 18 kommentarer

Hvem vil uploade uden komponent...DIG???

Spørgsmålet er stillet igen og igen......

Her er den ultimative kode til upload.....directly from ativeserverpage.dk

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel6/upload_write.asp
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
30. januar 2000 - 16:26 #1
Den uploader ikke til en DB.....men som rigtigt billede!!!!!!
Avatar billede hmau Nybegynder
31. januar 2000 - 00:01 #2
hmmm..... kan ikke få det til at virke
Avatar billede paludan Nybegynder
02. februar 2000 - 19:18 #3
Virker kanon !
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
02. februar 2000 - 20:40 #4
Guds gave til ASP-folket...

hmau > hvad går der galt..??
Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. februar 2000 - 09:57 #5
Ja, men man har bare et problem hvis man også ønsker at sende en beskrivelse af fil navnet med. Man kan, såvit jeg kan se. Ikke bare sætte et tekst felt ind og trækker det ud på de side som man uploader med.
Avatar billede hmau Nybegynder
03. februar 2000 - 10:26 #6
der kommer ingen fejlmeddelelse, medmindre jeg forsøger at uploade noget andet end billeder, men billederne bliver ikke gemt - æv
Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. februar 2000 - 10:38 #7
hmau > ER du sikker på at du har angivet den rigtige sti, prøv evt. at sætte den til "" .- så skulle filen gerne ligge i samme mappe som upload filen.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
03. februar 2000 - 10:46 #8
chatstuff > hvis du vil have en beskrivelse må du jo sætte tekst ind i en DB med lidt SQL i samme script som du uploader med.....vær lidt kreativ.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. februar 2000 - 11:50 #9
bbe1379 >> Ja, det er jeg klar over. Men hvordan vil du, sætte et ganske allmindligt tekst felt ind, hvor du kan skrive din beskrivelse ??

Du kan nemlig ikke sætte den ind på den side hvor "<input type='file' blabla>" er.....dvs. Du skal have 2 sider. En til upload, og en til at skrive en beskrivelse...træls....
Avatar billede hmau Nybegynder
03. februar 2000 - 12:09 #10
doh
ahem... det virker jo fint, hvem har nogensinde påstået andet? ;)

men hvordan uploader man så andet end billeder?? databaser, zip, asp osv..

Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. februar 2000 - 12:13 #11
hmau >> Der er en beskrivelse af det i selve funktionen....
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
03. februar 2000 - 12:23 #12
chatstuff >....nu har jeg ikke liiiiige scriptet foran mig - men hvorfor kan du ikke placere det i samme form.

Selvom man bruger en anden enc. type kan du jo bare passe værdien videre med lidt javascript.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. februar 2000 - 12:27 #13
bbe1379 >> Du må MEGET gerne prøve, så ville jeg blive som en lille dreng *Ss* - jeg har prøvet og kan dælme ikke få den til at gøre som jeg vil.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
03. februar 2000 - 13:15 #14
Prøv med:

submit-side:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function nexpage() {
    location.href = '2.asp' + '?' + document.din_Form.textField.value;
    return false;
}
//-->
</SCRIPT>

<FORM NAME="din_Form" onSubmit="return nextpage()" Action="2.asp">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="text">
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>

På "2.asp" henter du den med <%=Request.Querystring("text")%>
Avatar billede Dan Nim Seniormester
03. februar 2000 - 14:11 #15
Det skal jo endeligt se sådan ud :

<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="uploadgfx.asp" METHOD="POST">
<P>Vælg et billede:<BR>
<INPUT NAME="fileupload" TYPE="file"><BR>
<input type="text" name="beskrivelse" size="30">
<INPUT NAME="Action" TYPE="submit" VALUE="Upload">
</FORM>

Hvor man så kan hive beskrivelse ud via : request("beskrivelse")

Det kan man ikke bare lige sådan.åæ....
Avatar billede hmau Nybegynder
03. februar 2000 - 15:46 #16
tror jeg vil holde min kæft og læse koden i stedet
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
03. februar 2000 - 18:44 #17
Denne her virker helt fjong...

<script language="JavaScript"><!--
function sendForm(action) {
    if (document.images) {
        document.SendForm.action = action;
    }
    return true;
}
//--></script>

<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" Method="post" Name="SendForm">

<P>Vælg et billede:<BR>
<INPUT NAME="FileUp" TYPE="file"><BR>
<input type="text" name="textField" size="30">
<INPUT NAME="Action" TYPE="Submit" onClick="sendForm('Script.asp?Desc='+ escape(this.form.textField.value))" VALUE="Upload">
</FORM>

Avatar billede bbe1379 Nybegynder
03. februar 2000 - 18:47 #18
brug den sidste...den virker også netscape (...den anden giver problemer med mellemrum i din string)