Avatar billede clh Nybegynder
09. september 2001 - 15:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søgning i mysql tabel

Hej,

jeg vil lige hører om der er en der har et håndterlig script til at søge i en mysql databse med! Jeg er ikke en ekspert i PHP, så det skal være rimeligt nemt
Avatar billede jkmedia Nybegynder
09. september 2001 - 15:55 #1
Den er skulle være rimlig nem...

<?
$connection = mysql_connect(\"LOCALHOST\",\"BRUGERNAVN\",\"PASSWORD\");
mysql_select_db(\"DATABASE\", $connection);
$result = mysql_query(\"select * from TABEL where * like \'%$seek%\'\");
print \"Din søgning på: <b>$seek</b> gav disse resultater\";
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
print \"$row
  • \";
  • }
    ?>
    Avatar billede clh Nybegynder
    09. september 2001 - 17:01 #2
    Det skal helst være med det hele, altså søgefelt udskrivning til skærm, URL og hvad der nu ellers er til sådan en søgning
    Avatar billede jkmedia Nybegynder
    09. september 2001 - 17:09 #3
    oki 2sek...
    Avatar billede jkmedia Nybegynder
    09. september 2001 - 17:13 #4
    det skulle være noget ligesom dette!?

    Du skal lave en fil som hedder seek.php og skal se sådan her ud!!

    <form action=\"seek.php\" method=\"get\">
    Søg: <input type=\"text\" name=\"seek\"> <input type=\"submit\" name=\"sog\" value=\"Søg\"></form>
    <br><br><br>
    <?
    if ($seek) {
    $connection = mysql_connect(\"LOCALHOST\",\"BRUGERNAVN\",\"PASSWORD\");
    mysql_select_db(\"DATABASE\", $connection);
    $result = mysql_query(\"select url, title, beskrivelse from TABEL where * like \'%$seek%\'\");
    $number = mysql_num_rows($result);
    print \"Din søgning på: <b>$seek</b> gav $number resultater\";
    while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
    print \"<li><b><a href=\\\"$row[url]\\\" target=\\\"_blank\\\">$row[title]</a></b><br>$row[beskrivelse]<br></li>\";
    }
    } elseif ($sog) {
    print \"Du skrev ikke noget søgeord!!\";
    } else {
    }
    ?>

    Husk! At rette connection oplysningerne til dine egne!!
    Avatar billede jkmedia Nybegynder
    09. september 2001 - 17:14 #5
    ups fejl, sådan her...

    <form action=\"seek.php\" method=\"get\">
    Søg: <input type=\"text\" name=\"seek\"> <input type=\"submit\" name=\"sog\" value=\"Søg\"></form>
    <br><br><br>
    <?
    if ($seek) {
    $connection = mysql_connect(\"LOCALHOST\",\"BRUGERNAVN\",\"PASSWORD\");
    mysql_select_db(\"DATABASE\", $connection);
    $result = mysql_query(\"select url, title, beskrivelse from TABEL where url like \'%$seek%\' or title like \'%$seek%\' or beskrivelse like \'%$seek%\'\");
    $number = mysql_num_rows($result);
    print \"Din søgning på: <b>$seek</b> gav $number resultater\";
    while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
    print \"<li><b><a href=\\\"$row[url]\\\" target=\\\"_blank\\\">$row[title]</a></b><br>$row[beskrivelse]<br></li>\";
    }
    } elseif ($sog) {
    print \"Du skrev ikke noget søgeord!!\";
    } else {
    }
    ?>
    Avatar billede clh Nybegynder
    09. september 2001 - 17:25 #6
    Jeg kan ikke helt få det til at virke, måske hjælper følgendeoplysninger.

    tabelen: film

    indeholder: id, film, tekst

    urlene skal være: http://www.lykke-hansen.dk/index1?page=film&id=20

    det vil sige at id er linket
    Avatar billede jkmedia Nybegynder
    09. september 2001 - 17:28 #7
    oki 2sek....
    Avatar billede jkmedia Nybegynder
    09. september 2001 - 17:30 #8
    det skulle være sådan her....
    <form action=\"seek.php\" method=\"get\">
    Søg: <input type=\"text\" name=\"seek\"> <input type=\"submit\" name=\"sog\" value=\"Søg\"></form>
    <br><br><br>
    <?
    if ($seek) {
    $connection = mysql_connect(\"LOCALHOST\",\"BRUGERNAVN\",\"PASSWORD\");
    mysql_select_db(\"DATABASE\", $connection);
    $result = mysql_query(\"select id, film, tekst from film where film like \'%$seek%\' or tekst like \'%$seek%\'\");
    $number = mysql_num_rows($result);
    print \"Din søgning på: <b>$seek</b> gav $number resultater\";
    while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
    print \"<li><b><a href=\\\"http://www.lykke-hansen.dk/index1?page=film&id=$row[id]\\\" target=\\\"_blank\\\">$row[film]</a></b><br>$row[tekst]<br></li>\";
    }
    } elseif ($sog) {
    print \"Du skrev ikke noget søgeord!!\";
    } else {
    }
    ?>
    Avatar billede clh Nybegynder
    09. september 2001 - 17:53 #9
    Hey det er også dig der har lavet dette :-)
    Avatar billede jkmedia Nybegynder
    09. september 2001 - 17:54 #10
    jepper!! Jeg kan sku lidt af hvert!!