Avatar billede zee Nybegynder
09. september 2001 - 10:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærm larmer...

Når jeg skifter opløsning f.ex. når jeg går ind i et spil begynder min skærm at pive. Det plejer at forsvinde efter et par minutter, men det er ret irriterende, nogle gange er det meget højt.
Og det er ikke altid når jeg skifter opløsning heller ikke ved de samme opløsninger.

Jeg har et Asus GF 2 GTS m. 32 DDR og en Samsung 900 SL+
Hvad kan problemet være?
Avatar billede mukke Nybegynder
09. september 2001 - 10:54 #1
Jeg har med en tidligere skærm haft samme problem. Jeg fik det aldrig selv testet, men blev fortalt at det muligvis ville hjælpe at jorde skærmen.

Altså hvis du har mulighed for det så prøv med en ledning / stik hvor der er et tredie ben til jord.

Fortæl endelig om det virker hvis du prøver - jeg synes selv det lyder underligt men man ved jo aldrig.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
09. september 2001 - 11:17 #2
Jeg har samme problem... jeg stillede også et spm. på eksperten.dk, det kan du se her:
http://www.eksperten.dk/spm/91191

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 11:58 #3
Det her var hvad jeg svarede og det holder nok også her:

Det er sandsynligvis højspændingstransformator der hyler og det er nok ikke noget jeg vil råde dig til at rode med, medmindre du ved hvor tingene er placeret. Men du kan redde dig en gang Tinitus hvis du bliver ved med at lytte til  lydsvingninger på 15.625kHz så det trykker godt i ørerne ;o)
Avatar billede hsgroup Nybegynder
09. september 2001 - 12:43 #4
Hvis skærmen kører med for hø refresh frekvens kan den hyle temmelig meget, og det er absolut skadeligt for skærmen.
Under SKÆRMPROPERTIES->SETTINGS kan du indstille refresh frekvensen.
Dit spil ændre muligvis din skærmsettings til værdier som skærmen ikke kan klare, prøv at også at kigge på spillets skærmopsætning
Avatar billede zee Nybegynder
10. september 2001 - 10:57 #5
Hmmm... Jeg tror også det har noget med refresh rate at gøre. Især fordi den begynder når man skifter opløsning. Jeg prøver at rode lidt mere med det i aften, og vender tilbage når jeg har fundet ud af noget.
Avatar billede zee Nybegynder
20. september 2001 - 21:54 #6
Tjaaah... Forhandleren mente ikke der var andet at gøre end at sende til reparation.
Så de kom og gav mig en ny og tog den defekte med...
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 22:04 #7
Og så gir du ikke en gang point ;o(