Avatar billede helleh1 Nybegynder
08. september 2001 - 18:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Script til at resize browservindue

Jeg har lavet en side i 1024x768, nu er problemet imidlertidig at den ser meget grim ud i 800x600, jeg har dog erfaret at der kan laves et javascript til at ordne det lille problem?? Er der mon nogen der kan hjælpe mig!!

På forhånd tak
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
08. september 2001 - 18:17 #1
Du kan IKKE lave et Javascript der får et side designet til 1024*768 til at se korrekt ud på en skærm med lavere opløsning.
Eneste løsning er at designe enten til en mindre opløsning eller at lave designet så det er acceptabelt i alle opløsninger.
Avatar billede engrob Nybegynder
08. september 2001 - 18:19 #2
I head:
<script type=\"text/javascript\" language=\"javascript\">
self.resizeTo(\"1000\",\"1000\")
</script>

Men det virker jo ikke ekstremt godt eftersom brugeren bare kan resize igen...
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
08. september 2001 - 18:24 #3
Det er heller ikke særlig heldigt hvis brugeren \'kun\' har mulighed for 800*600
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. september 2001 - 18:58 #4
Rent bortset fra at brugeren jo nok har sat sin vinduesstørrelse til 700*500 fordi han ØNSKER vinduet skal have den størrelse. Så er det ret ubehøvlet af dig at kapre hele hans skærm.

Hvis du ikke laver din side så den ser godt ud i den størrelse, ja så ser han en sølle side. Og det er dig der ikke har gjort dit arbejde godt nok.

Man kan godt lave sine sider så de tilpasser sig vinduet, men ikke med en \'mirakelløsning\', der skal knofedt til.

mit eksempel på en side der \'tilpasser sig det vindue den får\':
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/javascript12.html

mvh JakobA
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 19:02 #5
>>jakoba

Det link var da ik\' dårligt !~]
Avatar billede repox Seniormester
09. september 2001 - 11:23 #6
Eftersom at næsten alle brugere i dag bruger 1024*768 kan man godt lave sit website i den opløsning.
Desværre er der stadig skoler,instutioner og lign. som stadig bruger 800*600 og derfor laver jeg mit design efter 800*600 samtidig med at det stadig skal se godt ud i 1024*768. (selv bruger jeg opløsning 1280*1024)
Det kræver selvfølgelig at du checker udseendet flere gange mens du kreaterer dit site.
Du kan bruge flere forskellige webeditorer til at kunne teste dit site i flere opløsninger. Jeg vil dog anbefale AceExpert (www.visic.com).

Som sidste udvej kan du jo lave dit website i to eller flere forskellige opløsninger og få javascript til at først finde opløsningen og så åbne den valgte opløsningsfil.

//shady
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
09. september 2001 - 12:29 #7
Shady>> Det er meget forkert at \"næsten alle brugere bruger 1024*768\"!
Check fx http://www.thecounter.com/stats/2001/July/res.html
Avatar billede repox Seniormester
09. september 2001 - 13:47 #8
henrik )>

Hmm... Det kom nu lidt bag på mig! :) My bad... :)
Synes bare ikke man hører så meget om det mere...

//shady
Avatar billede helleh1 Nybegynder
25. september 2001 - 18:52 #9
Takker for alle de gode indslag...........
//Helle