Avatar billede kivi Nybegynder
08. september 2001 - 16:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

memmory testing

er der nogen mulighed for at stoppe memmory      testingen det er irritende at den står og tæller når man starter op
Avatar billede omen Nybegynder
08. september 2001 - 16:55 #1
Næppe, men på nogen maskiner kan man trykke ESC så den afslutter det, og kører videre. VEd ikke om det er muligt inde i bios, du kan evt. undersøge det ved at kigge lidt rundt inde i den.
Avatar billede omen Nybegynder
08. september 2001 - 16:56 #2
Svar :)
Avatar billede siam-dk Nybegynder
08. september 2001 - 17:01 #3
Inde i bios finder du noget der hedder
Quick power on self test, og skal stå til enable
Det er det tetteste du kommer på at springe det over
Avatar billede kivi Nybegynder
08. september 2001 - 19:29 #4

beklager omen men jeg kan ikke finde dit svar
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 19:35 #5
Det kan du sagtens, som siam-dk siger, men det er ikke der dine frustrationer over din maskine kan ligge !!~|

Der er for øvrigt (i de BIOS\'er jeg kender) også en mulighed for helt at slå det fra.

Vær du glad for at det ikke var i \'de gode gamle dage\', der var det nærmest nødvendigt, at man acceterede standard-checket, som var 5 gange (på 512 eller 640 Kb).

hth
jes
Avatar billede tophat Nybegynder
08. september 2001 - 19:59 #6
du kan sagtens slå memmorytest fra.
først finder du filen config.win den er skjult
og ligger i dit rodbibliotek. Rediger den i feks.
notepad, og efter himem.sys skal du lave et mellemrum og skrive, testmem=off
Avatar billede hotpop Novice
08. september 2001 - 21:27 #7
tophat> det er den memorytest bios foretager - så dit svar kan kivi ikke bruge til noget :)
Avatar billede tophat Nybegynder
08. september 2001 - 22:55 #8
hotpop> prøv det selv det virker!!
Avatar billede hotpop Novice
08. september 2001 - 23:14 #9
tophat> det gør det altså ikke når windows ikke bliver læst ind på det tidspunkt at testen foretages :)
Avatar billede tophat Nybegynder
08. september 2001 - 23:22 #10
hotpop> prøv det!
Avatar billede hotpop Novice
08. september 2001 - 23:28 #11
tophat> det vil jeg da gøre :)
Avatar billede omen Nybegynder
09. september 2001 - 12:37 #12
Jamen takker for point da :)