Avatar billede janegil Nybegynder
07. september 2001 - 08:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan kopiere en fil?

Hvordan kopierer jeg en fil?
Sam\'s WSH in 21 Days sier at det er Copy(dest), men sier ikke noe om hva slags datatype \"dest\" er.

Jeg prøvde:
MIRROR er en mappe, sourceFile er en fil, og MIRROR.Path er nok en streng.
Men både

sourceFile.Copy(MIRROR);
og
sourceFile.Copy(MIRROR.Path);

gir

Permission denied
Privileges:    SeTcbPrivilege
som ifølge http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/2/07.ASP skulle bety \"Act as part of the operating system\". Det blir jeg ikke mye klokere av - samme script har nettopp opprettet sourceFile, skulle det ike så også ha lov å kopiere den?
Avatar billede afh Nybegynder
07. september 2001 - 11:21 #1
Du skal bruge CopyFile:
object.CopyFile source, destination[, overwrite]

f.eks. sådan:
sourceFile=\"indfil.txt\"
destFile=\"udfil.txt\"

Set fso = Wscript.CreateObject (\"Scripting.FileSystemObject\")

fso.CopyFile sourceFile, destFile

Du kan også angive sourceFile og destFile med stier, hvis de ligger i andre/forskellige kataloger.

mvh,
Anders
Avatar billede janegil Nybegynder
12. september 2001 - 07:22 #2
Takk!

(Men sukk: nå er skriptet mitt et kaos, der noen filvariable representerer selve fila, andre representerer filnavnet. Kan jeg ha snublet over en NT-specifikk bug?)