Avatar billede dyhrberg Nybegynder
27. januar 2000 - 17:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tekst fra et dokument til et andet (inde i et frameset)?

Hvordan sender man tekst fra et tekstfelt til et andet tekstfelt på en anden side, men hvor denne side er en del af et frameset ?
Jeg ved at der skal bruges det der hedder Request("textboxnavn") men hvordan submitter jeg min form, så den ender inde i et andet frameset med de forudindtastede værdier ?
Avatar billede ricardo Nybegynder
27. januar 2000 - 17:45 #1
Sådan her:

<form name"myform" method=post action=mypage.asp>

[så putter du resten af din form ind her, f.eks]

<input type=text name=mytext size=50 maxlength=50>

og i mypage.asp laver du også en form:

<input type=text name=whatever value=<% = request.form("mytext") %> size=50 maxlength=50>
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
27. januar 2000 - 18:03 #2
Det virker ikke !

Dine koder indeholder ingen informationer om framettet. Forestil dig at du er i et frameset på www.kanon.dk, hvor du udfylder en formular. Når du trykker på send skal informationerne sendes til www.svend.dk, men ikke nok med det for siden der skal modtage informationerne ligger inde i et frameset. Dvs at kaldet til www.svend.dk skal åbne et frameset og overføre de intastede data til en frame i dette frameset - en ny formular.
Så jeg kan ikke give dig point for dit svar. (men tusind tak alligevel)
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
27. januar 2000 - 18:04 #3
Kort fortalt:
Overførsel af værdier fra en side i et frameset til en side i et andet frameset.
Avatar billede ricardo Nybegynder
28. januar 2000 - 09:49 #4
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at sende til et helt andet domæne, da asp's namespace er begrænset til samme ip-nummer eller domænenavn, om du vil.

En hack-løsning ville være at www.svend.dk loader en side der rent faktisk ligger på www.kanon.dk - men hvis du også vil skrive til svend's DB, har du også et problem.

Angående hvor den vises - du skal bare sende til den rigtige sidenavn - men du kan ikke tvinge den til at refreshe af sig selv, hvis det er det du er ude efter.
Avatar billede flemming Nybegynder
28. januar 2000 - 10:10 #5
Det kan godt lade sig gøre.

Det man lige skal forstå er at serveren ikke forstår begrebet "Frames" - det er en ren klient ting ;=)

Du sender din FORM data til det øverste frameniveau (top.asp) som er en asp fil som definerer diverse underframes - som iøvrigt også er asp filer (frame1.asp,frame2.asp).
I din form overfører du et hidden felt "Command" som du f.eks. sætter til "Kurt" (bare et eksempel)

Herefter definerer du du dine frames og i definitionen af frame2.asp vidergiver du data fra formen betinget af at du har modtaget den rigtige kommando. Dvs i top.asp:

<% If Request.Form("Command")="Kurt" Then %>
<FRAMESET SRC="frame2.asp?Name=<%=Request.Form("Navn")%>">
<%End If%>

I frame2.asp henter du form data ind:
<%
strNavn = Request.QueryString("Navn")
%>

Avatar billede flemming Nybegynder
28. januar 2000 - 10:13 #6
afh. af din problemstilling kunne man også tænke sig at sessions variable kunne løse dit problem, og en anselse mere elegant end løsningen ovenfor. ;=)