Avatar billede offline Nybegynder
06. september 2001 - 18:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny Whois funktion?

Mit gamle whois script der tjekkede op imod DK-Hostmaster virker ikke mere. Jeg kan forstå at DK-Hostmaster har lavet mere restriktive regler for opslag \"udefra\" som følge af en kvinde der brokkede sig over at hun stod listet med navn og adresse fordi hun ejede et domæne (hun ønskede at være 100% annonym)

Hvad gør man så nu?
Avatar billede offline Nybegynder
06. september 2001 - 18:28 #1
Sådan er den nu:

            // Etabler forbindelse til DK-Hostmaster\'s WHOIS db
            $socket = fsockopen(\"whois.dk-hostmaster.dk\", 43, &$errnr, &$errstr) or die($errnr.\" -- \".$errstr);
            // Send query til db\'en
            fputs($socket, $hostready.\"\\n\");
            while (!feof($socket)) {
                $info[$a] = fgets($socket,1024);
                if(ereg($hostready, $info[$a], $res)){
                    $ja = \"ja\";
                }$a++;
            }
                if(isset($ja) || checkdnsrr ($hostready, MX)){
                    $class = \"taken\";
                    $option = \"2\";
                }
                else{
                    $class = \"free\";
                    $option = \"3\";

                }

            fclose($socket); // Lukker forbindelsen til DK-Hostmaster\'s WHOIS db
Avatar billede karto Nybegynder
06. september 2001 - 18:28 #2
bruger deres webinterface... that\'s the way...

/Karto
Avatar billede offline Nybegynder
06. september 2001 - 18:32 #3
Ikke helt brugbart på ens egen side vel!
-Der er også nogle sider der stadigvæk virker, så der må vel være en løsning.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. september 2001 - 20:15 #4
ofline -> hvordan skal formen se ud man \"smider\" efter dette script ??

jeg har forsøgt med denne

<form action=\"dkdomtest.php\" method=\"get\" target=\"_blank\">
  <font face=\"Arial\" size=\"2\">domænenavn <b>husk</b> .dk:&nbsp; <input name=\"hostready\" size=\"15\">
  <input name=\"submit\" type=\"submit\" value=\"Søg\"></font>
</form>

men det virker ikke regtigt :-((
jeg får bare følgende besked :
9 -- Bad file descriptor
Avatar billede offline Nybegynder
06. september 2001 - 20:34 #5
Skidt være med koden før og efter, problemet er at der ikke er adgang til whois.dk-hostmaster.dk mere - den timeout\'er i hvert tilfælde.

fsockopen(\"whois.dk-hostmaster.dk\", 43, &$errnr, &$errstr) or die
Avatar billede karto Nybegynder
06. september 2001 - 20:34 #6
offline>> DK-Hostmaster har ikke nogen offentlig tilgængelig whois server:
Fra en mail fra dk-hostmaster:
DK Hostmaster A/S vil snarest og senest med udgangen af uge 30 slukke for
den direkte adgang til whois-serveren (whois.dk-hostmaster.dk).
Det vil herefter kun være muligt, at lave \"Whois\"-opslag via vores hjemmeside.

men du kunne jo bare lave et script der gik ind og brugte deres web whois service...

/Karto
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. september 2001 - 21:06 #7
ofline -> hmm hvorfor poster du så et script hvor du skriver sådan er den nu..... ??
Avatar billede coderdk Praktikant
06. september 2001 - 21:07 #8
Her:

<html>
<head>
  <title>whois</title>
  <script type=\"text/javascript\">
  function waitasec()
  {
    document.getElementById(\"formwho\").style.display = \"none\";
    document.getElementById(\"waiter\").style.display = \"block\";
  }
  </script>
</head>
<body>
  <div id=\"formwho\" name=\"formwho\">
  <form action=\"who.php\" method=\"get\" onsubmit=\"waitasec()\";>
    whois <input type=\"text\" size=\"30\" maxlength=\"255\" name=\"q\">
    <input type=\"submit\" value=\" go \">
  </form>
  </div>
  <div id=\"waiter\" name=\"waiter\" style=\"display: none\">Wait a second...</div>
<?
  if ($q != \"\")
  {
    $cont = join(\"\",file(\"http://dk-hostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=$q\"));
    $cont = preg_replace(\"/^(.*<pre>)(.*)(<\\/pre>.*)$/si\",\"\\\\2\",$cont);
    echo \"<hr><pre>$cont</pre>\";
  }

?> </body>
</html>
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. september 2001 - 21:59 #9
coderdk..... du er bare sååååååå cool......... :-))
hva med det her -> http://www.eksperten.dk/spm/106003 kan du ik sammensætte det du har lavet med ljweb\'s ?? pleaseeeeeeeeee :-))))))))
Avatar billede coderdk Praktikant
06. september 2001 - 22:58 #10
cyberdude> er ikke sikker på hvad du vil ha\'...

Jeg har lavet en optimeret version af scriptet, det kan du få her:

  http://coder.dk/examples/lotto.php
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. september 2001 - 23:17 #11
fortsætter lige  selve \"lotto\" spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/106003
!!
Avatar billede offline Nybegynder
07. september 2001 - 00:49 #12
karto:

Jeg beklager at du ikke kunne gennemskue hvad jeg mente, men så kunne du bare spørge. Der er ingen grund til at du leger net-politi. JEG har ikke fået den mail du omtaler fra DK-hostmaster!

coderdk:

Umiddelbart får jeg ikke noget brugbart ud af at afvikle din kode - hverken på localhost eller i webscobe!
Er det en reference til at bruge http://dk-hostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=  fremover ??
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2001 - 01:27 #13
offline> Undskyld, hvad gør du ikke? Det kører da fint hos mig! Se her:

http://coder.dk/examples/who.php?q=eksperten.dk

Den skulle da meget gerne give information om eksperten når du kommer ind på den - og du kan da lave opslag på .dk domæner...
Avatar billede offline Nybegynder
07. september 2001 - 01:52 #14
Avatar billede offline Nybegynder
07. september 2001 - 01:56 #15
OK, hvis man taster q  direkte ind i browser adressefeltet virker det, men ikke med formularfeltet.

(Jeg bruger IE 6.0 på en PC)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2001 - 10:29 #16
erstat:

<form action=\"who.php\" method=\"get\" onsubmit=\"waitasec()\";>

med:

<form action=\"<?= $PHP_SELF ?>\" method=\"get\" onsubmit=\"waitasec()\";>