Avatar billede kdadk Nybegynder
05. september 2001 - 23:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Visualisering af opsamlede data

Hej
Er der nogen der kan foreslå et program hvormed opsamlede data fra Access kan importeres, visualiseres og udprintes (og ikke i/fra selve programmet Access). Det drejer sig pt. om ca. 2.000.000 records baseret på yyyy/mm/dd/hh/mm/ss, og en værdi fra 0 - 3000
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2001 - 08:08 #1
Excel!

You can make a query in Access and use this to open Excel. Whats better than that?
Avatar billede nih Novice
06. september 2001 - 20:41 #2
Fortsættelse af Terry:

I excell kan du hente data vha. en pivot-tabel. Den kan give et godt overblik over mange data, samt automatisk generere kurver.

Niels
Avatar billede kdadk Nybegynder
06. september 2001 - 22:57 #3
Problemet er måske for tyndt beskrevet. Data er records med en kontinuerlig frekvens på 1 sek. døgnet rundt i mange \"puljer\". Denne mængde overskrider begrænsningerne i Excell (max. 65000 plus lidt til). Det med kurver/diagrammer i Excell er selvfølgelig prøvet (med opdeling af datamængderne) men er for \"groft\" rent visuelt.
Der må findes et program hvor store datamængder i form af ovennævnte type rent grafisk kan vises meget detalieret.

\"Whats better than that\", please tell me if anyone
know.

Og glem alt om CAD !!
Avatar billede terry Ekspert
07. september 2001 - 08:02 #4
hi I dont know exactly what your requirements are but you could use Access to Group/Sum your records to reduce the number necessary to show wahtyou want in Excel (for example). I dont believe ou dont want to be able to see more than 65000 records each representing 1 second every day! So they have to be grouped/summed some how!
07. september 2001 - 09:20 #5
Hvad med Oracle Discoverer, som er et meget \'tungt\' rapport- og analyseværktøj? Jeg mener at den kan læse alle mulige dataformater.

Prøv evt at studere specifikatinerne selv: http://www.oracle.com/ip/deploy/ias/bus_intel_2/index.html?discoverer.html

/Thomas
Avatar billede nih Novice
07. september 2001 - 11:07 #6
Jeg har nogle regneark med data, næsten som du beskriver. De er bygget op i forskellige detaljeringsgrader
- Døgn og ugerapporter bygger på minutværdier
- Månedsrapporter på timeværdier og
- Års rapporter på døgnværdier.

Dataene ligger på en Sybase SQL server, men det kunne lige så godt være access DB.
Fidusen er kun at forespørge de data, der er interessante - så er Excell udemærket.

Niels
Avatar billede terry Ekspert
07. september 2001 - 11:23 #7
Thomas> No doubt Oracle Discoverer would do the job far easier than Access+Excel. But doesnt it mean that you have to purchase Oracle Database Enterprise Edition?
Obvioulsy if kdadk has unlimited resources than thats no problem. Would be nice wouldnt it?

kdadk> You say that you have 2,000,000 at the moment and another 86400 come each day. Thats only 23 days there. You better start thinking about an alternative to Access. Oracle!

mvh
terry
07. september 2001 - 11:29 #8
Terry-> That was my thoughts too. But when you have records for every second day in and day out, you gotta have some resources to spend. And, as you point out: Access isn\'t excactly the best tool for storing several million records...