Avatar billede enlize Nybegynder
05. september 2001 - 21:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vis border ved onmouseover

Hej

Jeg vil gerne have at når jeg bevæger musen hen over et ord eller en tekst så kommer der en border uden om.

    |Min tekst|

He he hvor er det smukt ilustreret....

Jeg har forsøgt mig med noget onmouseover=\"this.style.border=\'1\'\" snask - men det virker ikke.... så hvordan er det lige at man gør?
Avatar billede enlize Nybegynder
05. september 2001 - 21:39 #1
og illustreret er stavet forkert...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2001 - 21:54 #2
Hvad med:  onmouseover=\"this.focus();\"

mvh JakobA
Avatar billede enlize Nybegynder
05. september 2001 - 21:56 #3
ehhh... focus() angives hvis man f.eks. ønsker at cursoren skal placeres i et bestemt tekst felt. Det gør desværre ikke så meget for min tekst.. Desværre :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2001 - 21:57 #4
eller du kunne evt lægge en gennemsigtig gif med en kant i et lag oveni teksten, det giver mulighed for at styre kantens udseende, men er et hulens mas.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2001 - 22:00 #5
Næe, din style ide er den rette ved at gå. giv de berørte områder hver sin style med en border der er baggrundsfarvet

  onmouseover=\"this.style.bordercolor=\'red\';\"
  onmouseout=\"this.style.bordercolor=\'baggrundsfarve\';\"

vil ikke virke i netscape
Avatar billede enlize Nybegynder
05. september 2001 - 22:01 #6
Det er rigtigt, det kunne være en løsning - men helvedes besværligt da tekst længden er en variabel...

Men hvis du har flere gode ideér vil jeg gerne høre dem :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2001 - 22:01 #7
bordercolor er vist med stort C ( borderColor )
Avatar billede enlize Nybegynder
05. september 2001 - 22:06 #8
Ahhh Jakoba... jeg kan ikke få et til at virke :(
Avatar billede enlize Nybegynder
05. september 2001 - 22:14 #9
Ok jeg har fundet en løsning... således

onmouseover=\"this.style.borderColor=\'red\'; this.style.borderStyle=\'solid\';\"

Så virker det...... Kan du nøjes med 50 point Jakoba... eftersom jeg kom med den anden halvdel af løsningen :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2001 - 22:20 #10
Jeg har sat den ind i en gammel side
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp96001.html
(nederst tilvenstre)
det er en furudsætning at det <html tag du lægger klassen i kan tage en onmouseover= handler

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2001 - 22:21 #11
borderstyle solid bør være i den klasse der modificeres.

Ja 50 er fint med mig.
Avatar billede enlize Nybegynder
05. september 2001 - 22:22 #12
Ahh ok - grunden til at det virker er at du har forud defineret dine border værdier i et stylesheet. Det er sgu flot. Du får dine velfortjente point :)