Avatar billede hybrid Nybegynder
05. september 2001 - 00:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Stylesheet og Microsoft DHTML Editing Component

Jeg har et edit component tbContentElement. Nu vil jeg gerne inkludere
et stylesheet.
idContent = document.forms[0].tbContentElement;
idContent.DocumentHTML = document.forms[0].subcontent.value;

Jeg har forsøgt med,
idContent.document.styleSheet = \"/default.css\";
det virkkede ikke :-(

Nogen der her et bud
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2001 - 01:04 #1
<ole>
Hvis du bruger en <iframe> i stedet for dit textarea, kan du skrive det i head\'en i det dokument, du loader i den <iframe>.
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2001 - 01:23 #2
Du kan også prøve med noget:
  idContent.document.createStyleSheet(\'dit_style_sheet.css\');
eller:
  idContent.createStyleSheet(\'dit_style_sheet.css\');
...men jeg tvivler på, du får det til at virke i et formfelt.
/mvh

Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2001 - 01:30 #3
Måske noget:
  var bla = \'<style type=\"text/css\">\\n\'
          + \'.body{font-family:verdana;color:#ff0000;}\\n\'
          + \'</style>\\n\';
  idContent.document.body.insertAdjacentHTML(\"beforeBegin\",bla);
...???
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. september 2001 - 11:54 #4
Jeg bruger ikke testarea, hvis gør det nogen forskel.Når jeg bruger dContent.document.createStyleSheet(\'dit_style_sheet.css\'); så tilføjer den stylesheet til dokumentet og ikke til editoren

<OBJECT style=\"Z-INDEX: 1\" class=tbContentElement  id=tbContentElement codeBase=/application/activex/DHTMLED.CAB#Version=6,1,0,8243 classid=clsid:2D360201-FFF5-11D1-8D03-00A0C959BC0A width=550 height=400>
<PARAM NAME=\"Scrollbars\" VALUE=\"true\">
<PARAM NAME=\"UseDivOnCarriageReturn\" VALUE=\"true\">
</OBJECT>
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2001 - 12:21 #5
Okay...så er det Active-X versionen, du bruger? Den har jeg ikke meget erfaring med. Prøv at loade et dokument ind i dit \'tbContentElement\', som ser sådan ud:
<html>
<head>
  <link rel=\"stylesheet\" href=\"dit_style_sheet.css\">
</head>
<body>
</body>
</html>

/mvh
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. september 2001 - 12:38 #6
Det har jeg prøvet men det virker det ikke. Jeg har også en funktion som gør at man kan redigere i html og ikke wysiwyg. Derfor er idContent.document.createStyleSheet(\"/default.css\"); at fortrække. Det ser også ud som om det virker. Det er bare ikke editoren som det tilføjer stylesheet til men det html dokument som editoren er i.

idContent = document.forms[0].tbContentElement;
idContent.DocumentHTML = document.forms[0].subcontent.value;

<textarea name=\"subcontent\" ID=subcontent style=\"display:none;\" >
    <html><head><link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"/default.css\"></head><body>

        {bodyhtml}

    </body></html>
</textarea>
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2001 - 12:52 #7
Hvad med den, jeg skrev i: 05/09 2001 01:30:33?
Eller måske noget:
  TextRange.pasteHTML(\'<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"/default.css\">\');
...?
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. september 2001 - 13:26 #8
Kan man ikke gøre noget i den her stil ?
idContent.DOM.head.innerHTML = \'<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"/default.css\">\';
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2001 - 14:14 #9
Det er dig, der har dokumentet liggende og kan teste  :O)
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. september 2001 - 16:55 #10
Nu har jeg lagt lidt kode online i håb om et det kan være til hjælp.

Det som nu er det helt store problem er at
idContent.document.createStyleSheet(\"default.css\");

tilføjer godt nok et stylesheet, bare ikke til edit kontrollen med i stadet til den side hvor i den er.

Eks. 1 viser edit kontrollen hvor man kan se at den ikke har fået tilføjet noget stylesheet.
http://www.rustmark.com/spm/105956/default.htm

eks. 2 viser siden hvor man kan se effekten af stylesheet
http://www.rustmark.com/spm/105956/default2.htm
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. september 2001 - 18:39 #11
Har fået det til at virke med denne har kode.
idContent.DocumentHTML=\"<BASE HREF=\\\"http://dev.rustmark.com/\\\"> <link rel=\\\"stylesheet\\\" type=\\\"text\\/css\\\" href=\\\"default.css\\\">\" + document.forms[0].subcontent.value;

Så det var bare stien den var galt med :-(
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. september 2001 - 18:40 #12
Tak til olebole for dit arbejde :-)
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2001 - 18:45 #13
...anytime  :)
Det var da også lidt af en nød!  =0)