Avatar billede erikj Nybegynder
26. januar 2000 - 11:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Indhold af form overført til ren tekst

Det her bliver måske lidt kryptisk, men jeg prøver alligevel.

Jeg har en stor formular i alm. HTML. Når brugeren har udfyldt formularen og trykker send, så kommer vedkommende videre til en ny side, hvor alle de indtastede oplysninger står skrever i klar tekst - altså uden felter og formular. Når brugeren har læst oplysningerne igennem, kan han enten bekræfte og sende dem eller fortryde og gå tilbage rette eventuelle fejl. Samtidig skal oplysningerne også kunne skrives ud.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede isdan Nybegynder
26. januar 2000 - 12:23 #1
Ja i hvert fald i ASP kan du bruge det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. januar 2000 - 12:24 #2
Hvis du har adgang til ASP, PHP, Perl eller lignende på din webserver,
kan det sagtens lade sig gøre.

Hvad har du?
Avatar billede erikj Nybegynder
26. januar 2000 - 13:11 #3
Der er ikke mulighed for ASP eller PHP. Perl er måske muligt, men jeg ved intet om det. Det der skal laves er af ret stort omfang, så jeg skulle gerne selv finde ud af at lave det. Er det overhovedet muligt at lave i javascript?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. januar 2000 - 13:21 #4
Der findes webservere, hvor man kan programmer application i "serverside JavaScript".

Du kan i princippet gøre (meget af) det i "clientside JavaScript", men det andet er
formentlig bedre.
Avatar billede isdan Nybegynder
26. januar 2000 - 13:33 #5
Hvorfor ikke få gratis hjemmeside med ASP adgang hos http://www.subnet.dk

Så løser du mange problemer..
Avatar billede gertnissen Nybegynder
26. januar 2000 - 20:43 #6
Nu stillede du jo spørgsmålet i kategorien Javascript, så du har vel fortjent et forsøg på et svar - baseret på netop javascript.

De værdier brugerne har fyldt i din formular, kan du bruge når du skaber den nye side.

<FORM>
<INPUT TYPE=TEXT SIZE=2 NAME=felt1>
</FORM>

document.write(form.felt2.value);

osv.

Dvs. du bygger en 'dynamisk' HTML side op, ved at bruge document.write og værdierne (value) af de enkelte felter. Du kan på den måde meget nemt styre layout af både vejledende tekst og brugerens indtastninger. For at brugeren kan trykke OK, og reelt sende data skal de indtastede værdier gemmes i en FORM som hidden fields

<FORM>
<INPUT TYPE=hidden value=davs NAME=felt1>
</FORM>

(brugeren har tastet "davs" i input feltet) også denne form er dannet med document.write.
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2000 - 01:04 #7
>> gertnissen
Hmm…?!? jeg er ikke helt med. Er det ikke sådan, at han på den nye side skal have fat i 'location.search' strengen, og bruge den til at fylde i form-inputs og skrive ud? If so, er den fyldt med escape- og substitutionstegn ('+', '%20' og alt det jazz), som vel skal rettes (?…er træt og tænker ikke klart…hehe).
Skulle jeg lave det, ville det komme til at bygge på dette her:

<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/css">
<script language="JavaScript"><!--

// Bestemmelse af browseren
n=document.layers;
ie=document.all;

// Skriver teksten ud i dit lag
function chTex(whichcont){
    if (whichcont == "" || whichcont == "Skriv her") {
        astr = "Jamen, du skrev jo ikke noget...!?!";
    }else{
        astr = "Dette er, hvad du skrev:<br><br><b>"+whichcont+"</b><br><br>Hvis det ogs&aring; er, hvad du &oslash;nsker at sende - s&aring tryk 'send'<br><br><form><input type=button value=' send ' onclick=parent.document.minForm.submit();></form>";
    }
    if (ie) {
        lag0.innerHTML=astr;
    }else if (n){
        document.lag0.document.write(astr);
        document.lag0.document.close()
    }

// -->
</script>
<style type="text/css">
.lag{
position:absolute;
left: 10;
top: 50px;
}
</style>
</head>

<body>

<form action="nummer_to.html" name=minForm>
<input type=text value="Skriv her" name=felt1 size=30>
<input type=button value=" check din besked " onclick=chTex(document.minForm.felt1.value);>
</form>

<div id="lag0" style="z-index:0; visibility: visible" class="lag">
</div>

</body>
</html>

Her bliver check'et udført i et lag, der dynamisk indskrives på den side, formularen også ligger på. I laget ligger også submit knappen til formen. Det giver en hurtigere afvikling, da man ikke skal vente på, at ny side loader, gå tilbage og så først rette.
/VH
Ole Clausen
Avatar billede jackpower Nybegynder
27. januar 2000 - 06:02 #8
Isdan>>

Subnet understøtter ikke ASP mere :o(

Mvh.
Jack!!
Avatar billede erikj Nybegynder
27. januar 2000 - 08:50 #9
gertnissen >> dit svar er jo mere eller mindre løs snak, derfor har jeg afvist dit svar.

olebole >> jeg kan ikke helt gennemskue din løsning, så jeg kigger lige lidt nærmere på den. det kan godt gå hen og blive ret langhåret kan jeg se, efter som jeg nok kommer op på 50 felter, der også skal valideres .. *phew*

Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2000 - 10:05 #10
TAK FOR KAFFE…!!!
Du må godt maile mig, så jeg kan forklare det lidt mere i detaljer. Det er nu slet ikke så langhåret endda ;-)
oc@adr.dk
Avatar billede erikj Nybegynder
27. januar 2000 - 12:55 #11
Det har vist sig, at ASP er en mulighed, så jeg har en kollega, der kan løse problemet .. olebole - du får lige 75 point for at prøve.
Avatar billede erikj Nybegynder
27. januar 2000 - 12:56 #12
Denne tråd lukkes...