Avatar billede nell Nybegynder
03. september 2001 - 23:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Compile error

Jeg er ikke den store c++ hej, så al hjælp kan bruges

Linking...
  Creating library htmldocd.lib and object htmldocd.exp
http.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _SSL_library_init
htmldocd.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
Error executing link.exe.

htmldocd.exe - 2 error(s), 0 warning(s)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. september 2001 - 23:47 #1
det kunne godt lyde som om du bruger en funktion der ligger i en headerfil der ikke er included
Avatar billede nell Nybegynder
04. september 2001 - 00:48 #2
hmmm jeg har nuprøvet at lede min kode igennem efter _SSL_library_init jeg kan ikke finde den. Damn jeg er på dybt vand lige nu. :))
Avatar billede nell Nybegynder
04. september 2001 - 00:50 #3
Og dog jeg får denne html side retur, hvis det er til nogen hjælp:

<html>
<body>
<pre>
<h1>Build Log</h1>
<h3>
--------------------Configuration: htmldoc - Win32 Debug--------------------
</h3>
<h3>Command Lines</h3>
Creating temporary file \"C:\\DOCUME~1\\ADMINI~1\\LOCALS~1\\Temp\\RSP2F4.tmp\" with contents
[
libeay32.lib RSAglue.lib ssleay32.lib wsock32.lib kernel32.lib user32.lib gdi32.lib winspool.lib comdlg32.lib advapi32.lib shell32.lib ole32.lib oleaut32.lib uuid.lib /nologo /subsystem:console /incremental:no /pdb:\"Debug/htmldocd.pdb\" /debug /machine:I386 /nodefaultlib:\"libcmtd.lib\" /out:\"htmldocd.exe\" /pdbtype:sept /libpath:\"../../openssl-0.9.6a/out32dll\"
\".\\Debug\\file.obj\"
\".\\Debug\\html.obj\"
\".\\Debug\\htmldoc.obj\"
\".\\Debug\\htmllib.obj\"
\".\\Debug\\http.obj\"
\".\\Debug\\image.obj\"
\".\\Debug\\iso8859.obj\"
\".\\Debug\\md5.obj\"
\".\\Debug\\progress.obj\"
\".\\Debug\\ps-pdf.obj\"
\".\\Debug\\rc4.obj\"
\".\\Debug\\string.obj\"
\".\\Debug\\toc.obj\"
\".\\Debug\\util.obj\"
\".\\jpegd.lib\"
\".\\pngd.lib\"
\".\\zd.lib\"
]
Creating command line \"link.exe @C:\\DOCUME~1\\ADMINI~1\\LOCALS~1\\Temp\\RSP2F4.tmp\"
<h3>Output Window</h3>
Linking...
  Creating library htmldocd.lib and object htmldocd.exp
http.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _SSL_library_init
htmldocd.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
Error executing link.exe.

<h3>Results</h3>
htmldocd.exe - 2 error(s), 0 warning(s)
</pre>
</body>
</html>
Avatar billede borrisholt Novice
04. september 2001 - 08:09 #4
problemet er at en af dine headder filer også kræver du inkluderer en lib fil .. Kunne du ikke lige skrive hvilke headdere du har inkulderet .... Så skal jeg lige kigge på det.

Jens B
Avatar billede soepro Nybegynder
04. september 2001 - 09:59 #5
Du MÅ kunne finde en ref. til SSL_library_init i een af dine header filer. Som Jens B siger må funktionen ligge i en pakke eller et lib, som ikke er med i din liste over filer der skal linkes.
Avatar billede soepro Nybegynder
04. september 2001 - 10:00 #6
Hvilken compiler bruger du ?
Avatar billede nell Nybegynder
04. september 2001 - 10:27 #7
jeg bruger den compiler der er med til MS visual studio pakken. Det er lidt svært at skrive hvilke headere jeg bruger da det sted hvor fejlen ligger er noget opensource kode til at lave SSL. Men jeg ved at det er der fejlen ligger.
Avatar billede borrisholt Novice
04. september 2001 - 10:29 #8
nell>> fulgte der ikke en .lib fil med til projektet ?

Jens B
Avatar billede soepro Nybegynder
04. september 2001 - 10:30 #9
Jeg ville løse problemet ved at linke <e>alle</e> de .lib filer der ligger under opensource koden med i mit projekt. Men ... er du sikker på at du ikke skal \"bygge\" .lib filerne først ?!?
Avatar billede nell Nybegynder
04. september 2001 - 10:30 #10
i den header fil hvor variablen optræder includeres flg.

#include <openssl/comp.h>
#include <openssl/bio.h>
#include <openssl/x509.h>
#include <openssl/safestack.h>
Avatar billede soepro Nybegynder
04. september 2001 - 10:31 #11
Jens B >> Nå, også du !!! Jeg tror simpelthen du mangler at bygge openssl.lib
Avatar billede soepro Nybegynder
04. september 2001 - 10:32 #12
Ligger .lib filen under openssl, er det sikkert fordi ..\\openssl ikke er en del af din library include path - prøv at checke dine settings mht. dette.
Avatar billede nell Nybegynder
04. september 2001 - 10:40 #13
Jeg kan ikke finde en lib fil. Så nu kommer det dumme spørgsmål hvordan builder jeg den lib fil
Avatar billede nell Nybegynder
04. september 2001 - 10:41 #14
Doh trykkede på den forkerte knap.....man skal aldrig være syg og lege med sin pc på samme tid.
Avatar billede soepro Nybegynder
04. september 2001 - 11:44 #15
I C++ Builder laver man et nyt projekt af typen LIB og hertil lægger man så alle .cpp sources under openssl. Så bygger man den. I MVC må du også have en mulighed for at bygge et project, hvor resultatet ikke er en .exe, men en .lib.

Alternativt skal du simpelthen blot inkludere de .cpp du anvender fra openssl i dit \"alm.\" projekt - så behøver du ikke .lib\'en alligevel.