Avatar billede kego Nybegynder
03. september 2001 - 11:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i IE 4

Hejsa,

Jeg får følgende fejl i IE 4 :

\"Can not set property at runtime\"

Med følgende kode:

\"
<script language=\"JavaScript\">
  function color(element,mode, stbar) {
    if (mode==\"in\") {
    element.id = \'menuitemon\'
    element.style.cursor = \'hand\'
    window.status = stbar
    } else if (mode==\"out\") {
    window.status = stbar
    element.id = \'menuitemoff\'

        }
</script>
\"

Kan nogen hjælpe med en løsning ..?
Avatar billede jumper Nybegynder
03. september 2001 - 11:23 #1
element.id er ReadOnly i IE4, det er først i IE5+ at id er Read/Write.

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/properties/id.asp

/Thor
Avatar billede nute Nybegynder
03. september 2001 - 11:25 #2
er dette enda et av MS sine merkelige tricks ?? Det høres da merkelig ut å kunne skifte id på et element under run-time. Det er jo det samme som å skifte navn når man er 40 år gammel. Det er mulig, men det skaper en hel masse problemer...

/nute
Avatar billede kego Nybegynder
03. september 2001 - 11:43 #3
Tak for svarene - jeg må lave en anden løsning :)
Avatar billede roenving Novice
03. september 2001 - 14:42 #4
>>kego
BTW, så kan det ikke stærkt nok fastslås, at du *ALDRIG* bør benytte et variabel- eller funktionsnavn, som også er benyttet af systemet, her bruger du color, som er en property på adskillige objekter i Javascript -- også denne gang sikkert uden uheldige sideeffekter, men LA\' VÆR !!~]
jes