Avatar billede nicolajwf Nybegynder
01. september 2001 - 19:49 Der er 5 kommentarer

Problemer med ny computer!!!

(kopi fra hol.dk) Nr. 1 > Hvis jeg load´er bios default skriver bios at min CPU er en 1000MHz med en FSB på 100MHz selv om det er en 1333MHz for at få den op på 1333MHz skal jeg gå ind i bios at lave FSB om til 133MHz er det en fejl eller er det sådan?

Nr. 2 > (læs også ”Låser ved AGP 4X” ” http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=2&tID=3904!” ) Hvis min AGP står til 4X så fryser min computer (i programmer og spil) men hvis jeg laver den om til AGP 1X/2X så er der ikke nogen problemer (har prøvet med Win98 SE, Win ME og Win XP samme problem)!

Men jeg så i ” SiSoft Sandra 2001” at (med AGP 1X/2X): ”Warning > AGP bus speed is too high. Reduce FSB speed or FSB/AGP multiplier” (min AGP Bus speed er på 89MHz) er det der problemet med AGP 4X er?

--
Computer: Maxitower (m. 400W PSU), Epox 8K7A+, 512MB DDR Ram (2*256MB Crucial), Thunderbird 1333, WBK38, Geforce2 Pro (64MB m. TV-OUT), 40GB IBM (60GXP), HP CD-Writer (8100), Pioneer 16x DVD (Slot In) og en 19” Samsung skærm.

Mvh. Mr. WoLF (Nicolaj)
E-mail: nicolajwf@hotmail
ICQ: 105030174
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 19:52 #1
1. Sådan er det.

2. Sisoft Sandra måler forkert. Nogle chipsets kan ikke arbejde stabilt med Geforce kort, der kører AGPx4

Avatar billede Slettet bruger
01. september 2001 - 19:52 #2
1. Det er sådan det fungerer. Den har en FSB på 133, og det skal den op på.
Avatar billede dribble Nybegynder
01. september 2001 - 21:36 #3
1: sådan er det på alle maskiner, og du skal jo tænke på, at det jo bare er en standard indstilling.

2:er der ikke en indstilling i din BIOS, som lader BIOS´en selv bestemme hvilken AGP mode den skal køre med.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
02. september 2001 - 20:25 #4
1. den skal stå til 133mhz sådan er det..
2. hvorfor den går ned når du køre 4x agp ved jeg ikke lige helt. men om du køre 2x agp eller 4x agp er lige meget... du kan ikke mærke forskel..

MEn jeg kan da godt se det er noget lort den gør det, men hvis der ingen forskel er så er det jo en skid IK
Avatar billede thomasd Nybegynder
25. september 2001 - 08:20 #5
Du skal huske at hente AGP Patchen fra AMD, den kan hentes her
http://www.amd.com:7246/us-en/assets/content_type/utilities/miniport_522_win2k.exe
Den retter en fejl i Windows, som gør at der ikke bliver allokeret nok \"kraft\" til AGP porten.