Avatar billede tina34 Nybegynder
01. september 2001 - 17:04 Der er 21 kommentarer

ASPI

Jeg har problemer med at når win 98 er startet op
kan den ikke finde driver,og skriver at den vil prøve
ASPI DRIVER,og når jeg klikker ok på det er den i orden.afspiller jeg så cd/cdr,og afbryder cd,og vil køre noget fra cd igen spørger den igen TRAYIN ASPI
og klikker ok så virker det igen.
Avatar billede tophat Nybegynder
01. september 2001 - 21:45 #1

Det kan være din wnaspi32.dll fil er forældet og trænger til at blive opdateret.

jeg har et program der opdaterer wnaspi32.dll
som jeg kan sende til dig, hvis du skriver din e-mail adresse

Avatar billede yogibear Nybegynder
01. september 2001 - 22:41 #2
Følg rådene på denne adresse, så tror jeg du får løst dit problem:
http://www.eclipsedata.com/support/FAQS/aspi.htm
Avatar billede yogibear Nybegynder
01. september 2001 - 23:00 #3
Her er een mere; den virkede for mig ved en tidligere lejlighed.
http://mujweb.atlas.cz/www/rightgit/

Download aspi_me.
Sæt uret tilbage til 1998 (programmet virker ikke efter 1/1 1999) og kør programmet.
Sæt uret frem igen til 2001 og genstart.
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 16:49 #4
jeg har hentet de sidste nye ASPI driver men det hjælper ikke
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 16:55 #5
Har du prøvet at køre ASPICHK? (download-link:  ftp://ftp.adaptec.com/pub/BBS/win95/aspichk.exe )
Var ASPI-driverne i orden?
Hvis ikke baggrunden er grøn, så skal du prøve at køre ASPI_ME
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 18:41 #6
den adresse Yogibear du har givet mig virker ikke
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 18:47 #7
Så pøv via det link jeg angav i går kl. 22:41:18
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 18:49 #8
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 19:21 #9
Nu har jeg prøvet den adresse den er ok.
Den viste at jeg havde

wnaspi32.dll  ver 4,57 (1008)  size 48128
winaspi.dll        4,57  ....  ....  5600
apix.vxd          ....  ....  .... 22091
aspienum.vdx      ....  ....  ....  7743

det er vel godt nok eller hvad
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 19:22 #10
og den var grøn
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 19:24 #11
Der stod noget med at den havde fundet 2 host
hvad det så end betyder
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 19:25 #12
yogibear er du på nu
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 19:31 #13
v4.57 er OK - den kører jeg selv på. Den nyeste er v4.60, som kan downloades fra adaptecs site - jeg vil gerne finde linket; men jeg tror ikke, at det er det, der er problemet.
Har du installeret en SCSI-controller? Har du installeret en CD-R (brænder)?
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 19:38 #14
Sorry tina34, at jeg ikke fik svaret prompte; men jeg er igang med at svare på flere problemer.
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 19:50 #15
Hvilket program giver problemer?
Hvad står der for en fejlmeddelelse?
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 20:06 #16
Der står
              could not find driver
                  traying ASPI
                      OK
Så klikker jeg på ok.
så kommer det igen.
Så klikker jeg en gang til og så virker den.
Bruger jeg så cd og lukker den igen altser cden
åbner cden igen kommer det frem igen

trayin ASPI ok
og så virker den
Mærkelig
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 20:10 #17
Ja jeg har en brænder og det var der jeg begyndte at få problemer
Avatar billede tina34 Nybegynder
02. september 2001 - 20:15 #18
Nå jeg sidder her ikke ret meget længere,jeg vil ind og se en film med James bond
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 20:21 #19
Ah ha; du har lige installeret en brænder, hvorefter du har problemer. Hvilken brænder og hvilket brænder-SW har du installeret?
Jeg er på lidt endnu ellers vender jeg tilbage i morgen aften. Go\' fornøjelse med filmen!
Avatar billede yogibear Nybegynder
02. september 2001 - 21:16 #20
Jeg blev (alligevel) hængende lidt endnu; jeg har søgt lidt og fundet dette http://www.audiograbber.com-us.net/faq.html
Se under \"It works, but I occasionally get ASPI errors or pops and clicks. Why?\" og se om der er nogen brugbare oplysninger.
Check at du benytter DMA, og sørg for at din brænder sidder som master på din sekundære IDE-controller. Det kan de bedst lide!
Over and out for this time....
Avatar billede yogibear Nybegynder
03. september 2001 - 11:20 #21
Prøv også at se i enhedshåndteringen (hold Alt nede mens du klikker på \"Denne Computer\" og vælg derefter faneblad \"Enhedshåndtering\").
Hvis der er enheder der har et gult udråbstegn eller et rødt kryds, vil jeg gerne vide hvilke enheder det er, og hvad der står i feltet \"Enhedsstatus\"