Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
01. september 2001 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

textarea på hjemmeside, som man kan \"formattere\" teksten i

Jeg vil gerne lave et textara på min hjemmeside så jeg kan fx markere den første linie i den og så trykke på et ikon uden for så teksten bliver fed, osv osv med fx. tekststørrelse og type.

Selve formatteringen er jeg klar over ikke kan vises i et textara, men jeg kan vel med noget update vise det ved siden af?
Avatar billede kaspikov Nybegynder
01. september 2001 - 15:04 #1
Du skal kopiere hele strengen, indsætte f.eks: \"<b>\"Her er den streng du kopierede\"</b>\" hvis du vil have at teksten skal være fed!
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
01. september 2001 - 15:52 #2
det er jeg klar over... jeg ville gerne kombinere med onSelected som jeg går ud fra kan returnere hvad der er markeret, så jeg kan lave fri formattering af hele teksten, noget fed, noget både fed og kursiv!

Nogen der ved hvordan onSelected virker?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2001 - 17:10 #3
Det eneste, jeg ved, er, at det ikke er så nemt, som man skulle tro, at finde ud af hvad der er selected, hvor cursoren er i textarea\'et, o.s.v. Olebole havde vist engang et script; det kan være han kan hjælpe dig!
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2001 - 17:11 #4
Undskyld, det var nikolajdu, der havde scriptet! Men de kan nok begge hjælpe dig! :-)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
02. september 2001 - 03:07 #5
2 dage.. så skriver jeg lige selv eksemplet her... har fået det næsten til at virke!
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
02. september 2001 - 12:40 #6
function skriv() {
var tekst;
tekst = document.selection.createRange()
document.form.markeret.value = tekst.htmlText
}

kald function skriv() med onSelect fra et textarea eller input felt, og den returnere det markerede