Avatar billede sark.dk Nybegynder
31. august 2001 - 23:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Filsystem ?

Jeg have sådan at jeg først læser den første linie i en given fil (fil.txt) og kører denne variabel gennem en funktion, hvis funktion retunerer  et tru, skal den slette linie fra fil.txt ellers skal den bare lade den stå
Avatar billede karto Nybegynder
01. september 2001 - 01:13 #1
Åben filen til læsning,
Læs en linie af gangen, og kør den gennem funktionen,
Retunere den true, så smid linien ind i en streng,
luk filen når du er færdig,
og så åbner du filen igen, men til skrivning denne gang,
og skrive strengen til filen.
og luk filen....

/Karto
Avatar billede jd Nybegynder
01. september 2001 - 01:14 #2
<?php
$file = file(\'din_fil.txt\'); // Læser filen ind i et array
if (din_funktion($file[0])) { // Hvis din_funktion() returnerer true
    unset($file[0]); // ... fjernes linien fra array\'et
}
$file = implode($file, \"\"); // Læser array\'et ind i én variable
$fp = fopen(\'din_fil.txt\', \'w\'); // Åbner filen med skriverettigheder
fputs($fp, $file); // Skriver alt (evt. undtagen første linie) i filen
fclose($fp); // Lukker filen
?>

Testet på Winbøvs

- Jonas
Avatar billede jd Nybegynder
01. september 2001 - 01:15 #3
karto:> Eftersom vi kun skal arbejde på første linie er en løkke vist unødvendig.

- Jonas
Avatar billede sark.dk Nybegynder
01. september 2001 - 15:07 #4
Når du laver det til en linie så sletter den da også alle de andre linier der kommer nedeunder
Avatar billede jd Nybegynder
01. september 2001 - 15:45 #5
sark.dk:> Huh?
Avatar billede sark.dk Nybegynder
01. september 2001 - 22:54 #6
Ikke noget.. det virker som det skal..