Avatar billede poulmadsen Juniormester
08. oktober 2024 - 17:18 Der er 1 kommentar

Sæt vindue størrelse

Hej.
Jeg bruger følgende javascript til at sætte et popUp vindue størelse.
Men det laver forskellige størrelser i henholdsvis Edge, Chrome og firefox browser.
Er der en måde det kan gøres bedre på?

<script>
function myOpen(page) {
  myX = (screen.availWidth-300)/2;
  myY = (screen.availHeight-440)/2;
  myWin = window.open(page,'popUpchat','width=300,height=440,screenX='+myX+',left='+myX+',screenY='+myY+',top='+myY);
}
</script>
Avatar billede poulmadsen Juniormester
13. oktober 2024 - 12:33 #1
Nufik jeg dette script. som fint nok tilpasser vindue størrelse til tekstten, men jeg har brug for at der åbnes en webside i vinduet i stedet for teksten.
Nogen der har en løsning på det?

<!DOCTYPE html>
<html lang="da">
<head>
    <meta charset="UTF-8">
    <title>Automatisk tilpasning af vindue</title>
    <script>
        function openAutoSizedWindow() {
            var content = `
                <html>
                <head>
                    <title>Indholdsvindue</title>
                    <style>
                        body { font-family: Arial, sans-serif; margin: 20px; }
                    </style>
                </head>
                <body>
                    <h1>Velkommen</h1>
                    <p>Dette vindue er automatisk tilpasset til dette indhold.</p>
                </body>
                </html>
            `;

            var newWindow = window.open("", "autoSizedWindow", "width=100,height=100");
            newWindow.document.write(content);
            newWindow.document.close();

            newWindow.onload = function() {
                var width = newWindow.document.body.scrollWidth + 40; // Ekstra margin
                var height = newWindow.document.body.scrollHeight + 40; // Ekstra margin
                newWindow.resizeTo(width, height);
            };
        }
    </script>
</head>
<body>
    <a href="java script:void(0);" onclick="openAutoSizedWindow()">Klik her for at åbne et automatisk tilpasset vindue</a>
</body>
</html>