Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 13:26 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

target=\"_blank\" i ASP???

Jeg har følgende asp link som jeg gerne vil have til at åbne i et nyt vindue. Men hver gang jeg prøver at indsætte den normale htlm kode target=\"_blank\" så laver den fejl...

Er der ik en som kan vise mig hvordan man får følgende link til at åbne i et nyt vindue?

<a href=goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \">
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:27 #1
<a href=\\\"goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \\\" target=\\\"_blank\\\">

??
Avatar billede netsrac Praktikant
31. august 2001 - 13:28 #2

<a href=goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \" target=_blank>
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
31. august 2001 - 13:28 #3
<a target=\"_blank\" href=\"goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \"\">
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 13:29 #4
el_barto >> du blander litt Java syntax inn i dette her...

response.write \"<a href=\"\"goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \"\"\" target=\"\"_blank\"\">\"

/nute

Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:30 #5
hva...?  Tror i ikke der kommer lidt for mange \"\"\"\" i linket?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:30 #6
nute> ? Blander jeg det ind? me/ confused!
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:31 #7
  <a href=\'goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \' target=\'_blank\'>
Avatar billede netsrac Praktikant
31. august 2001 - 13:31 #8
el_barto >> For at lave et \" i en response.write skal man bruge 2 \"
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:32 #9
nute> Det var dig selv der kom med response.write..kan ikke se hvor jeg har blandet det ind henne?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:33 #10
<a href=\'goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \' target=\'_blank\'>  skule vist være

<a href=\'goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \" target=\'_blank\'>
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 13:33 #11
el_barto >> vel...jeg kom jo til tenke på at man kan benytte JScript i ASP istedenfor VBScript. Jeg har faktisk aldri prøvd å bruke JScript istedenfor VBScript, så jeg er ærlig talt ikke sikker på om man kan escape fx \". Men hvis man skal ha et \" i fx en response.write, når man skriver VBScript, så er man nødt til å benytte 2:

response.write \"\"\"\"

vil gi outputtet

\"

:-)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:34 #12
fuck hvor elspertens parser sutter:

<a href=\'goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \'\" target=\'_blank\'>
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 13:42 #13
hmm... nu siger den ikke fejl mere, men den kan stadig ikke åbne linket i et nyt vindue...

Kan det have noget at gøre med at jeg bruger includes på siden?

<a href=goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \" target=_blank>  -  ser ud til at virke både med \" og \"\"
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 13:43 #14
dropp en link til oss...
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 13:48 #15
Avatar billede bassman Nybegynder
31. august 2001 - 13:49 #16
<script>
function update() {
  location = \"http://nyside.asp\";
  }
</script>

<body bgcolor=\"#000000\" onLoad=\"setTimeout(\'update()\',8000)\">

du indsætter bare scripten i toppen på den side der skal loades

husk at tilføje det andet i body tag
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 13:50 #17
den eneste linken du har target=_blank på, er jo linken til chart.dk...
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 13:58 #18
chart linket med target_blank ligger også kun som html - men jeg har lagt din kode ind

<a href=\"\"goto.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \"\"\" target=\"\"_blank\"\">

og den åbner stadig i samme vindue:-(
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 14:01 #19
sparkling >> på den side du har postet link til, kan jeg ikke se en eneste \"goto.asp\" link...
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 14:06 #20
nej det er vel fordi det ligger som asp... ?

iøvrigt hedder den rigtigt links.asp - goto.asp var bare for at gøre det nemmere...
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 14:10 #21
utklipp av din kode:

<a href=\'links.asp\'>Oversigt</a> | <a href=\'links.asp?mode=add\'>Tilføj links</a>

det *mangler* \'target=_blank\'

/nute
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 14:16 #22
nope, det er bare navigationen nede i bunden...

Det er links.asp?mode=id&id=... som skal rettes til target_blank => men når jeg har indsat jeres kode så sker der bare stadig ik noget.
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 14:19 #23
vi kan jo ikke finne ut hva som er galt når du ikke henviser oss til en side hvor problemet oppstår !!!!!!

/nute
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 14:33 #24
Hermed et udklip af koden... kontakt mig evt på icq 30149449...

------------------------------------
Do While Not rs.EOF
        Response.Write \"<tr><td valign=top width=\'100%\' colspan=2 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=\"\"links.asp?mode=id&id=\" & rs(\"ID\") & \"\"\" target=\"\"_blank\"\">&nbsp;\" & rs(\"Navn\") & \"</b></font></a></td></tr>\"
        Response.Write \"<tr><td valign=top width=\'80%\' bgcolor=#efefef><font size=2>\" & rs(\"Beskrivelse\") & \"</font></a></td>\"
        Response.Write \"<td valign=top width=\'20%\' bgcolor=#e5e5e5><font size=2>&nbsp;Hits: \" & rs(\"Hits\") & \"</font></td></tr>\"
        Response.Write \"<tr><td width=\'100%\' colspan=2 bgcolor=#efefef>&nbsp;</td></tr>\"
        rs.MoveNext
----------------------------------
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 14:35 #25
jeg har måske fundet problemet - 2 min
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 14:43 #26
nej den vil stadig ik åbne i et nyt vindue, medmindre jeg direkte siger at \"default target frame\" skal være _blank... men så åbner den alle links som _blank... Zzzzzz... Hva skal jeg gøre?
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 14:43 #27
har du husket å uploade den nye versjonen ? den versjonen du har postet her, og den versjonen som ligger på din side, er ikke identiske

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 14:47 #28
det kan også lønne seg å fjerne ;-)

<base target=\"_self\">

/nute
Avatar billede sparkling Nybegynder
31. august 2001 - 14:53 #29
YES - så lykkedes det  -  jeg var kommet til at rette et andet sted i det samme script.. de ligner hindanden meget:-)

Tak for hjælpen \"nute\" :-)
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 14:55 #30
det var det jeg mistenkte :)

anytime...