Avatar billede Butterfly Ekspert
17. august 2023 - 09:13 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Find tekst mellem kommaer

Hej
Hvordan deler jeg denne tekst op i 3 kolonner
1930 N Lewis Blvd, Sioux City, IA
Kolonne 1 = 1930 N Lewis Blvd: =VENSTRE(B3;FIND(",";B3;1)-1)
Kolonne 2 = Sioux City: hvordan ser denne formel ud
Kolonne 3 = IA: =HØJRE(B3;2)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. august 2023 - 09:22 #1
Formlen du søger er en kombination hvor du bruger MIDT og din FIND for at finde første komma for start punktet og to gange din FIND for at finde længden mellem kommaerne (antal karakter)
Avatar billede jens48 Ekspert
17. august 2023 - 09:38 #2
Hvis du har en ny version af Excel kan du bruge denne formel:

=TEXTAFTER(TEXTBEFORE(A1;",";2);",")

På dansk hedder det TEKSTFØR og TEKSTEFTER
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. august 2023 - 09:38 #3
=MID(b3;FIND(",";b3)+1;FIND(",";b3;FIND(",";b3)+1)-FIND(",";b3)-1)
Avatar billede Stig Seniormester
17. august 2023 - 10:34 #4
Alternativt kan du i seneste version af Excel også benytte =TEKSTSPLIT(A1;",")
Avatar billede Butterfly Ekspert
17. august 2023 - 10:41 #5
Mange tak for hurtig hjælpe
Avatar billede Butterfly Ekspert
17. august 2023 - 10:48 #6
Mange tak Stig, den er super god, og klare det hele i en arbejdsgang
Avatar billede kim1a Ekspert
19. august 2023 - 08:12 #7
Jeg ved spørgsmålet er løst, men ville alligevel lige give dette hint.
Alt efter om din data er meget forskellig (adresse somme tider tre ord, somme tider to) kan du også bruge en simpel løsning som er skriv den første som den skal deles, marker linjen og tryk ctrl+e så udfylder O365 i hvert fald selv.
Jeg har indimellem brug for det til at lave mailadresser a la fornavn.efternavn@xx.xx om til navne (jeg savner en god løsning med Outlook som mellemstation), eller især cprnumre.
Jeg har i mange år brugt midt og left/right som løsning, men det andet her er meget hurtigere især hvis din data er helt konsistent.