Avatar billede Butterfly Ekspert
04. august 2023 - 09:05 Der er 1 kommentar

Kopi af figur

Hej
Jeg har lavet nogle knapper til mine makroer, brugt figurer, det virker perfekt lige indtil jeg vil slette og indsætte dem igen, så skifter den ene navn.
Den ene hedder "Rektangel: afrundede hjørner 5" men 5 ændre sig til "Rektangel: afrundede hjørner 15" nogle gange når den bliver sat tilbage i det ark hvor den skal bruges, ca. hver 7-10 gang.
Jeg har en knap der hedder "Slet data" og en der hedder "Hent data".
Når jeg sletter data vil jeg gerne slette knappen "Slet data", så man kun kan bruge den een gang. Og samtidig skal den indsætte knappen "Hent data"
Når jeg har hentet data skal knappen "Hent data" slettes og knappen "Slet data" indsættes igen.
Jeg gør det jeg klipper dem ud og sætter dem ind i et hjælpe ark, og her bliver de klippet ud og sat tilbage, når jeg skal bruge dem. Det hele kører selvfølgelig via en makro.
Grunden til jeg bruger figur og ikke et billede er at jeg kan skrive en tekst i figur.
Håber det giver mening.
Avatar billede jens48 Ekspert
04. august 2023 - 10:26 #1
Måske skulle du overveje ikke at slette knappen, men blot ændre teksten i den. Jeg bruger selv denne makro til at ændre tekst på en knap. I dette tilfælde med tre forskellige tekster, som styres af hvad der står i celle B1. med lidt tilretning vil jeg tro du kan bruge det.

Sub ShowAll()
'Shows all columns
Kolonner = Cells(1, 2)
Select Case Kolonner
Case 1
Range("A:X").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = False
ActiveSheet.Buttons("Button 1").Caption = "Show no Prices"

Case 2
Range("I:L").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = False
Range("H:H,M:X").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = True
ActiveSheet.Buttons("Button 1").Caption = "Show few Columns"

Case 3
Range("I:X").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = False
Range("M:R").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = True
ActiveSheet.Buttons("Button 1").Caption = "Show all Columns"
End Select

If Cells(1, 2) >= 3 Then
Cells(1, 2) = 1
Else
Cells(1, 2) = Cells(1, 2) + 1
End If

End Sub