Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 20:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gal igen med formel

Hej, nogen der kan hjælpe jeg kan simpelthen ikke få formlen i kolonne E i Arket Worksheet til at fungere.

Den er lidt rodet men det kan jeg foklare. Formlen ser sådan ud.

=HVIS(D2="";"";HVIS(I2<>0;I2&"x"&F2;HVIS(I2=0;D2&"x"&F2;HVIS(OG(D2="";I2<>0);I2&"x"&F2;HVIS(OG(D2=0;I2=0);I2&"x"&F2;HVIS(OG(D2=0;I2=0);""))))))

Nogle der kan hjælpe.

Venlig hilsen og god søndag

Klaus W

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5LdoiohdpczG3PfKw4Yv2A?e=7EeZEW
Avatar billede ebea Ekspert
30. juli 2023 - 20:43 #1
Kan du ikke forklare lidt nærmere, hvad den formel skal gøre. Når jeg ser på formlen, er der flere HVIS der laver det samme.
Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 21:35 #2
Jeg tror det er derfor det går i ged for mig.
Jeg vender lige tilbage.
Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 21:44 #3
Hvis D er tom eller lig 0 og I er det samme skal E være tom. Hvis D eller I ikke er tomme skal de lægges sammen F og et x, med Eks. I D2 står 2 skal der stå 2x500G i E2. Hvis der i I2 stå 2 skal der stå 2x500G i E2. Osv.
Derfor alle disse HVIS formler 😊
Giver det mening.
KW
Avatar billede ebea Ekspert
30. juli 2023 - 22:48 #4
#3 - Det giver ikke helt mening. Ud fra din formel, så vil I altid være tom, hvis D er tom (det sørger din formel i I kolonnen for).
Så HVIS argumentet "...Hvis D er tom eller lig 0 og I er det samme..." kunne blot laves med =HVIS(D2="";"";"") og så videre.
Og for at få din E kolonne til at blive en kombination af I og F, kan du bruge funktionen SAMMENKÆDE med HVIS formlen. Så ville du slippe for de mega lange forvirrende formler, som du har i E kolonnen pt.
Avatar billede Klaus W Ekspert
31. juli 2023 - 08:33 #5
Godmorgen Ebea
Tak for hjælpen
KW
Avatar billede ebea Ekspert
31. juli 2023 - 09:23 #6
#5 - Du er velkommen. Jeg ved ikke om det hjalp dig videre, eller du opgav ;-)
Avatar billede Klaus W Ekspert
31. juli 2023 - 09:40 #7
Det hjalp og jeg kom videre.
KW