Avatar billede stone Forsker
30. august 2001 - 20:54 Der er 1 løsning

hint

jeg bruger denne kode til at få vist hint i statusbar:

public
procedure DisplayHint(Sender: TObject);

procedure TVinform.DisplayHint(Sender: TObject);
begin
  StatusBar1.Panels[0].Text:= GetLongHint(Application.Hint); {viser hint i statusbar}
end;

procedure TVinForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Application.OnHint := DisplayHint;
end;

det virker også fint....men problemet er når jeg skifter til form2 og form2 lukkes, så virker hint i statusbar ikke i form1.
koden er også sat i form2.
\"det skal lige siges at form2 uses form1\"

Avatar billede lectoc Nybegynder
31. august 2001 - 07:30 #1
Det hænger sammen med, at Application.OnHint er et globalt event. Når du opretter form1, sætter du den til form1\'s DisplayHint. Men når du åbner form2, sætter du den til dennes DisplayHint (som jeg forstår dig...).

Når form2 så lukkes, bliver event\'et ikke sat tilbage til form1\'s event, hvorfor det naturligvis ikke virker her.

Løsningen på dit problem er at slette al viste kode, og så simpelthen sætte property \"AutoHint\" til true på din statusbar. Så virker det helt automatisk - uden nogen kode!

/Torben.