Avatar billede ZeBa Ekspert
10. maj 2023 - 02:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afspille MOV file

Har fundet et gammel dashcam frem og optaget nogle sekunder med det.
Men jeg kan ikke afspille filen, får denne fejlmelding:
Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller det codec, som filen blev komprimeret med.

Jeg har lagt den op her, hvis nogen gider kigge på den: https://fdp.dk/xx.MOV
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. maj 2023 - 02:04 #1
Der lå nogle gamle MOV filer på det, og de kunne fint afspilles
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. maj 2023 - 03:33 #2
Nå den skulle bare formateres, så går det
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
10. maj 2023 - 08:53 #3
Prøv VLC - Den afspiller stort set alle video-formater og codecs.
https://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede eurositi Ekspert
10. maj 2023 - 09:48 #4
Enig med #3.

Windows Media Player's formatunderstøttelse kan forbedres lidt ved at installere ekstra codecs via Microsoft Store. Men lige som andre proprietære medieafspillere vil den aldrig kunne konkurrere med VLC og andre open source afspillere, som ikke behøver at bekymre sig om diverse landes tossede lovgivning om softwarepatenter, som kan gælde i 20-25 år.