Avatar billede Frederik B Praktikant
19. april 2023 - 10:04 Der er 16 kommentarer

Windows 11 Home

Jeg har købt en ny pc med Windows 11 home preinstalleret uden licens. Kan man bruge en Windows 11 Pro licens (fra Productkeys) og få en Pro ud af det?
Frederik B
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2023 - 11:18 #1
Ja, det kunne det nok. Hvis licens du køber fra produktkeys virker. Se, det er aldrig fuld ud garanteret med solgte licens vil virke fra markedet.

Jeg har selv modtaget et test licens som stammer fra online artikel og solgt som licens. Og det er ikke fra produktkeys, men nu nedlagt online licens butik.

Det bedste løsning vil være at starte dit Microsoft Butik (Microsoft Store) og søge Windows 11 upgrade eller Windows 11 Pro upgrade, og giver det dig billigere opgraderingslicens køb, vil jeg tage dette i stedet for at betale fulde licens for Windows Operativ system.

Dengang ved ren tilfælde havde jeg søgt dette fra Microsoft Butik med min Windows 10, og købte opgraderingslicens fra Microsoft Butik.

I dag har jeg Windows 10 Pro og Windows 11 Pro ud fra denne køb. Dette kan jeg aktivere på den computer jeg benytter. Jeg har allerede skiftet min enhed og det opgradere automatisk efter man har logget ind til sit eget Microsoft konto.

Alternativt kan du købe Windows fra Microsoft direkte, som understøttes fuld ud.

Licens kan købes med officielt Microsoft licens fra nærmeste storcenter eller nærmeste IT butik.

Vil du købe dette online officielt fra Microsoft kan dette klares her:

Windows 11 Home
https://www.microsoft.com/da-dk/d/windows-11-home/dg7gmgf0krt0?rtc=1

Windows 11 Pro
https://www.microsoft.com/da-dk/d/windows-11-pro/dg7gmgf0d8h4?rtc=1

Andre her i platform har selv erfaringer og venner som har erfaringer måske ud over produktkeys. Jeg har set kommentar fra andre som anbefaler e-gear, og ved ikke om de har Windows 11 licenser.

Jeg har set anbefalinger fra YouTube fra dette:
https://www.whokeys.com/

Når jeg søger licens fra produktkeys, ser jeg overflod af resultater og fra whokeys kommer der to resultater.

Mit råd vil være prøv med Microsoft Butik og se om du kan finde opgraderingslicens for Windows 11 Pro, det er nok bedst når der er fuld understøttelse. Alternativt benyt whokeys.
Avatar billede puren Ekspert
19. april 2023 - 11:36 #2
ja du kan sagtes opgrader din version af med en ny nøgle men hvis det er at du har købt en computer så var der også nøgle med ellers var jeg gået tilbage til butikken og bedt dem løse det

der er intet i pro versionen som private folk har brug for har du brug for at koble dig på et domain, MDM, kiosk mode, men end 128GB ram, Hyper-V?

Hyper-v kunne skiftets med Oracle VirtualBox
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2023 - 12:38 #3
Jeg synes det lyder lidt mærkeligt -

indstillinger - system - aktivering
hvad siger den om aktivering.

Jeg går ud fra du har været på internettet med computeren.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2023 - 13:12 #4
🤣 Kurt?

Indlæggeren har en præinstalleret Windows 11 Home og spørger om man kan opgradere til Windows 11 Pro.

Og har set Produktleys som resource for at købe Windows 11 Pro fra 🙃😂🤪
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2023 - 13:21 #5
Desværre en præinstalleret Windows er ikke ensbetydende med at den har en licens.

Medmindre det var leveret med er en OEM installationsmedium i form af USB eller DVD for selve enheden 🤓🙃👍
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2023 - 13:24 #6
#4

"Jeg har købt en ny pc med Windows 11 home preinstalleret uden licens" -læser jeg.

#2 forslag om at overveje behov for pro synes jeg om.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2023 - 13:43 #7
Ja, Windows Pro udgave har mange fordele eksempel med værktøjer som GPedit, som Home edition ikke har.

Hvis jeg husker ikke forkert, er der hellere ingen lokal brugerkonto understøttelse for Home edition, hvorimod Pro udgave understøttelse for dette.

Og skal man game, er det bedst med Pro udgave 🙃
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2023 - 14:08 #8
lokal bruger findes også i home - konfigurerede vist uden internet.

https://ibb.co/zJyvMmc

https://ibb.co/s29pL66
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2023 - 14:09 #9
#7 Du kan til enhver tid installere Windows 11 med lokal konto blot du bruger Rufus til st installere med.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2023 - 14:14 #10
Ja, det er muligt at det har ændret i tiden måske.

Dog er det muligt med ny installation med Rufus, men præinstalleret er der ikke måske ikke mulighed med.

Jeg har selv ren installeret fra Udvikler OS, da der gik gid i det, og det installerede Windows 11 Home, og her kunne jeg ikke benytte lokal brugerkonto eller ændre gruppepolitik og fik dårlige spil oplevelser.

Det løste først med Rufus med at lave lokal brugerkonto på installation og fik mulighed for at opgradere til Pro derfra.
Avatar billede puren Ekspert
19. april 2023 - 14:29 #11
#7 hvorfor er pro version bedre til at game på??
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2023 - 17:22 #12
#11

"RAM
Windows 11 can support much larger RAM sizes. The Home edition supports up to 128GB of RAM, while the Pro up to 2TB.

Note that 128GB is already way over the top for gaming. The Home edition should be sufficient if you won’t use your PC for any purpose other than entertainment."

HOME supporter kun  1 cpu 64 cores mod pro 2 cpu med ialt 128 cores.
Avatar billede puren Ekspert
19. april 2023 - 19:58 #13
#12 du bliver nok lige nød til at være lidt skærp på hvad det er for nogle spil der skal bruge over 128GB ram og dual CPU??

for jeg kan ikke finde nogle i føgle siden "can I run it" kan denne "lille" ting klare alle spil de har i deres database den har 16GB ram og en intel I7 med 8 kærner og 8 tråde så 16 cores, og uanset hvordan du vender og drejer det så er der lang vej op til 64 CPU cores og 128GB RAM
https://www.amazon.com/dp/B08D94SWSP?tag=what-will-run-20&linkCode=ogi&th=1&psc=1
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2023 - 22:11 #14
# 13 kender ikke de spil -og spiller ikke hvis man ser bort fra en kabale og et parti skak en gang i mellem - og skal jeg have overhåmden i skak med lige betænkningsti skal jeg vist finde en computer frem me en intel 287 processoe.
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2023 - 22:15 #15
#13 bemærk jeg tidligere i tråden mente man skulle overeje om der var behov for pro- ironien/sarkasmen i inlæg 12 var nok ikke tydelig...
Avatar billede puren Ekspert
19. april 2023 - 22:16 #16
#14 er du så ikke sød at tie stille og blande dig uden om ting du ikke har forstand på!