Avatar billede dr.truti Nybegynder
30. august 2001 - 16:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åben URL !!!

Hey....
Når man klikker på en command bottom skal IE.exe åbne og vise den URl som er vist i text1.text

Er der nogen der gidder lavet et lille eksempel...
Avatar billede dsweb Nybegynder
30. august 2001 - 16:39 #1
Nej, ikke i text format. Det er programmet ikke bygget til. Så det er faktisk svaret... Må jeg få nogle point ???
Avatar billede oswald Nybegynder
30. august 2001 - 16:41 #2
Det kan man godt. Ha...
Avatar billede oswald Nybegynder
30. august 2001 - 16:44 #3
Denne kode åbner en browser med den URL der står i en Caption (Label1) når man kilkker på den. Jeg går ud fra at du selv kan rette den til.

Private Const SW_SHOW = 5 \' Displays Window in its current size and position
Private Const SW_SHOWNORMAL = 1 \' Restores Window if Minimized or Maximized

Private Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias _
  \"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As _
  String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, _
  ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Private Declare Function FindExecutable Lib \"shell32.dll\" Alias _
  \"FindExecutableA\" (ByVal lpFile As String, ByVal lpDirectory As _
  String, ByVal lpResult As String) As Long

Dim CurrentBrowser As String

Private Sub Label1_Click()
    Dim RetVal As Long

    If CurrentBrowser = \"\" Then CurrentBrowser = FindBrowser
    RetVal = ShellExecute(Me.hwnd, \"open\", CurrentBrowser, Label1.Caption, Dummy, SW_SHOWNORMAL)
    If RetVal <= 32 Then        \' Error
        MsgBox \"Web Page not Opened\", vbExclamation, \"URL Failed\"
    End If
End Sub

Private Function FindBrowser() As String
      Dim FileName As String, Dummy As String
      Dim BrowserExec As String * 255
      Dim RetVal As Long
      Dim FileNumber As Integer

      \' First, create a known, temporary HTML file
      BrowserExec = Space(255)
      FileName = \"C:\\temphtm.HTM\"
      FileNumber = FreeFile                    \' Get unused file number
      Open FileName For Output As #FileNumber  \' Create temp HTML file
          Write #FileNumber, \"<HTML> <\\HTML>\"  \' Output text
      Close #FileNumber                        \' Close file
      \' Then find the application associated with it
      RetVal = FindExecutable(FileName, Dummy, BrowserExec)
      BrowserExec = Trim(BrowserExec)
      \' If an application is found, launch it!
      If RetVal <= 32 Or IsEmpty(BrowserExec) Then \' Error
          MsgBox \"Could not find associated Browser\", vbExclamation, \"Browser Not Found\"
      Else
          FindBrowser = BrowserExec
      End If
      Kill FileName                  \' delete temp HTML file
End Function
Avatar billede isdan Nybegynder
30. august 2001 - 16:45 #4
Shell (\"C:\\Programmer\\Internet Explorer\\IEXPLORE.EXE \" & text1.text &\")\"
Avatar billede isdan Nybegynder
30. august 2001 - 16:47 #5
Undskyld sådan,,,

Shell (\"C:\\Programmer\\Internet Explorer\\IEXPLORE.EXE \" & Text1.Text & \"\")
Avatar billede oswald Nybegynder
30. august 2001 - 16:48 #6
isdan:> Det virker desværre kun hvis IE ligger der hvor den skal (Ikke på engelske installationer m.m.).
Avatar billede hicarfi Nybegynder
31. august 2001 - 00:23 #7
Public Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias \"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Public Const SHOW_FULLSCREEN = 3

Private Sub Command1_Click()
R = ShellExecute(Me.hwnd, \"Open\", Text1.Text, vbNullString, App.Path, SHOW_FULLSCREEN)
End Sub