Avatar billede sorenmt84 Juniormester
06. november 2022 - 18:09 Der er 3 kommentarer

MS SQL database hent nyeste post der er oprettet før xx dato/tid

En gammel Access database er blevet opgraderet til MS SQL og i den forbindelse har jeg fået et problem med et udtræk der skal hente nyeste post lavet i forhold til en given dato/tidspunkt

Med access databasen gjorde vi sådan:
fraDato = cdate(DateAdd("n",-30,mvarOrgCurDtTime))
strSQL = "SELECT top 1 * FROM log where ref_patrulje = " & rs_patruljer("id") & " and CDate(dato_tid) <= #" & fraDato & "# and lat <> '' and lat is not null order by id desc"

Så tidspunkt her og nu -30 minutter og find så den nyeste post der ikke er nyere end dette tidspunkt

Så er det den 06-11-2022 18:07:00 og der findes en post i databasen med tidsstemplerne.

Så er det den fra 17:35 jeg skal have vist, da den er nyere end 17:15, hvorimod den 18:02 er under en halv time gammel

Det kan jeg ikke få til at køre med MS SQL - kan du hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2022 - 20:11 #1
TOP n

virker også med SQLServer, så det må være et dato format problem.

Bare brug parameters og den samme kode vil virke med både SQLServer og Access.
Avatar billede hemberg Forsker
07. november 2022 - 17:27 #2
Hvad laver den der ORDER BY til sidst i SQL'en? Skal den være der?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2022 - 01:13 #3
En TOP kræver vel lidt en ORDER BY.