Avatar billede mixter Nybegynder
30. august 2001 - 13:43 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Kvittering

Er der en eller anden mulighed for at se om modtager har åbnet en e-mail ?
Jeg kender godt den alm.\"Anmod om kvittering\" i Indstillinger, men den er jo manuel.
Finder der ikke en lille fiks fidus?
Avatar billede rene_jensen Nybegynder
30. august 2001 - 13:47 #1
Nej, det er den eneste metode til at få svar om modtager har åbnet mailen. Du kan slå anmod om kvittering til så den beder om kvittering hver gang. Jeg har sat min klient op til at den ikke skal give svar tilbage når jeg har åbnet mails.

/René
Avatar billede jimsim Nybegynder
30. august 2001 - 13:47 #2
Nej ikke i Outlook. Modtageren får mulighed for om han vil sende tilbage eller ikke...
Mellem Notes klienter kan det vist lade sig gøre...
Avatar billede cyb Nybegynder
30. august 2001 - 13:51 #3
Jeg tror detsvære ikke det er en fidus i outlook express men det kan være der er i andre emailclienter, hvilken en benytter du ?
Du skal være opmærksom på at det er ikke understødtet af alle mailservere og clienter så selvom du anmoder om en mail ved læsning er det ikke sikkert du får en.
Avatar billede mixter Nybegynder
30. august 2001 - 13:53 #4
Jeg bruger Outlook Express 5.0
Avatar billede hotpop Novice
30. august 2001 - 21:48 #5
rene jensen> hvorfor egentlig ikke sende kvittering for læsning? Folk beder jo om kvittering af en grun, ikke sandt? :)
Avatar billede hotpop Novice
30. august 2001 - 21:48 #6
grun =grund :)
Avatar billede mixter Nybegynder
30. august 2001 - 22:28 #7
Jo,men det var udelukkende MIG SELV der ville vide om mailen var modtaget (af nysgerrighed).
Avatar billede rene_jensen Nybegynder
30. august 2001 - 23:02 #8
hotpop -> Grunden til at jeg ikke sender kvittering er at jeg ikke vil fortælle folk hvornår jeg læser mine mails. Jeg ved godt at man kan argumentere både for og i mod kvitteringer. Jeg sidder i dag som administrator på en større mail installation og jeg kan se i det daglige at meget at det mails der flyder frem og tilbage er kvitteringer. Samtidig med er det vel også en gammel \"idé\" om at det er spild af båndbredde at sende kvitteringer, men det argument holder ikke helt i dag :)

/René
Avatar billede hotpop Novice
30. august 2001 - 23:04 #9
rene> ok forklaring - var ogå bare nysgerrig :)
Avatar billede hotpop Novice
30. august 2001 - 23:04 #10
ogå = også
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. august 2001 - 23:43 #11
Ikke hjælp til hvordan man kan tvinge det igennem (at få kvittering) men en holdning.

Selv svarer jeg auto-NEJ til at fortælle hvornår jeg læser mine email.
Det gør jeg af den årsag at det ikke rager nogle hvornår jeg læser mailen, og er det \"spam\" rager det dem heller ikke om jeg læser den.
Hvis det er nogle jeg kender vil jeg føle mig tvunget til at svare her og nu hvis jeg giver kvittering eller gå online på ICQ, ringe eller hvad ved jeg.
Det er rart nok at kunne læse det i fred, tænke over hvordan det hele skal formuleres mv.

Offline på E.
Avatar billede mixter Nybegynder
31. august 2001 - 00:04 #12
Der er altid for-imod meninger. Grunden til at jeg var nysgerrig m.h.t.mails er, at Nokia mobiltelefoner er i stand til at fortælle, hvornår folk der modtager en sms, tænder for den. På en måde er det \"lidt irriterende spionage\", men åbenbart lovligt.
Blot til orientering.
Avatar billede annikadk Nybegynder
31. august 2001 - 00:08 #13
føj og ad (godt man aldrig har mobilen tændt!)
Avatar billede mixter Nybegynder
31. august 2001 - 00:11 #14
Ja, ærlig talt!
Og så siger jeg godnat.

off.