JButton skaber problemer og vil ikke vises korrekt
I min application har jeg en frame og fire paneler, hver side. Når jeg .add'er en JButton til min mainFrame fylder den det hele, uanset mine størrelsesindstillinger.
.add'er jeg til et JPanel, så kommer knappen bare i midten, igen uanset mine indstillinger.
Okay, så jeg kan altså ikke bare smide den en x,y og dimension som jeg har gjort.
Jeg forstår stadig ikke det der layoutmanager, hvad skal jeg skrive istedet for setLayoutManager, da jeg jo ikke har den defineret - da jeg ikke aner hvad den er udtryk for.
Modtaget, det må jeg lige kigge/læse lidt mere om (gridlayout), det er måske derfor knappen har fyldt hele frame, da denne ikke er blevet defineret tidligere.
Du siger man kan gøre det i paint? Har du en funktion jeg kan læse på til det, har lavet mine felter med: Ellipse2D.Double sanFrancisco = new Ellipse2D.Double(175, 220, fieldDiam, fieldDiam); g2d.setColor(Color.blue); g2d.fill(sanFrancisco);
Så hvis de rent faktisk kan ændres til Buttons, hvorpå jeg kan lave en mouselistener så er det helt perfekt.
Men da det er en low level måde at gøre det på så sætter du ikke bare en listener på det tegnede.
Du sætter en listener på hele panel og tester på koordinater der er clicket og om det ligger indenfor et bestemt område.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.