Hvordan laver jeg mit objekt smartest, når det skal kunne flyttes?
Jeg har en class Player, hvori jeg definerer inputs til en player.Så har jeg en class MyFrame, hvor jeg laver objektet (tegner), men denne skal være flytbar, hvordan skal min indgangsvinkel være for at gøre dette nemmest? Skal jeg lave en form for @Override?
(OBS. brikken skal senere laves så den ses rykkes langsomt mod nyt koordinat og ikke bare et hurtigt ryk/load)
Ligeledes, alle mine 5 player objekter er hardcoded, kan det gøres smartere?
>>class Player
private String playerNum;
private int xPostmp, yPostmp, sizeHead;
private Color color;
public Player(String playerNum, Color color, int xPostmp, int yPostmp, int sizeHead) {
this.playerNum = playerNum;
this.color = color;
this.xPostmp = xPostmp;
this.yPostmp = yPostmp;
this.sizeHead = sizeHead;
}
***** der er getter på alt ovenstående******
>>MyFrame
public void player(Graphics g) {
Graphics2D g2d = (Graphics2D) g;
g2d.setRenderingHint(RenderingHints.KEY_ANTIALIASING, RenderingHints.VALUE_ANTIALIAS_ON); //make borderline smoother
Player one = new Player("playerOneOrange", Color.orange, 222, 265, 20);
//xPostmp, yPostmp og sizeHead er pt hardcoded, men ændres senere
Ellipse2D.Double playerOneOrange = new Ellipse2D.Double(222, 265, 20, 20);
g2d.setColor(one.getColor());
g2d.fill(playerOneOrange);
int[] xPoints = {222, 232, 242};
int[] yPoints = {300, 275, 300};
g2d.fillPolygon(xPoints, yPoints, 3);