Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 15:45 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Foandre farven på mapper i Windows 11

Efter min smag, er den gule farve på mapperne i Windows 11 virkelig grim.
Er det muligt, samtidig at give alle mapperne et andet ikon? og at det blev standart for alle mapper i fremtiden.
Jeg ved godt, at jeg kan forandre mappe ikonerne en efter en, men det er jo noget besværligt. :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. november 2021 - 16:18 #1
Hvis du kan nøjes med at skifte udseende så skift ikon!
https://ibb.co/TqwNqJ9
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 16:43 #2
#1
Tak for forslag, men som jeg skrev, jeg viste godt hvordan man forandrer ikonet for 1 folder, men jeg ønsker, at få et andet icon på alle Mapper, altså kun de gule mapper.
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2021 - 17:00 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2021 - 17:04 #4
Er det Windows 10 mappe udseende du vil have?
Avatar billede falster Ekspert
20. november 2021 - 17:16 #5
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 17:17 #6
#3
Tak jeg ser på det.

#4
Jeg vil såmænd bare have forandret den gule farve til blå, eller få et andet ikon.
Altså til alle  mapper på en gang. Men det kan man måske slet ikke?
(Efter jeg , med hjælp, fik ordnet højreklikket, kan jeg sagtens leve med Windows 11)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 17:19 #7
#5
Jeg fik lige en hilsen fra Malwarebyte :-)
Website blocked due to riskware

Website blocked: yehiweb.com
Malwarebytes Browser Guard blocked this website because it may contain malware activity.
We strongly recommend you do not continue.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. november 2021 - 17:35 #8
Du kunne jo lave dem selv!!! Disse har jeg selv lavet!
Eller du kunne bede andre om at gøre det efter dine beskrivelser.
https://ibb.co/p3hFV1r
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 17:37 #9
#3
Jeg er nok for tidlig ude, for programmerne og Install. af NirSoft, er til ældre versioner af Windows. Resikerer jeg ikke at få "koks" i maskineriet.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 17:46 #10
Jeg har lavet nogle selv  Med Axialis, og der er et jeg gerne vil bruge. Problemet er bare, at jeg ikke kan gøre det "En masse"
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2021 - 17:54 #11
#10 Du kan omlave "en masse"
Du kommer så blot ikke udenom du skal gøre det fra registeret.
Siden her https://www.winhelponline.com/blog/change-open-folder-icon-explorer-and-registry-editor/ viser noget om det.
Har ikke selv afprøvet noget fra siden.
Avatar billede falster Ekspert
20. november 2021 - 17:56 #12
ad #5: Muligvis en falsk positiv.

Hvis NirSoft ikke har et program til W11, kan dette måske bruges.

https://www.sordum.org/10124/folder-painter-v1-3/

(Som jeg forstår det, ændrer man flere på én gang ved at markere dem, højreklikke osv.)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2021 - 17:56 #13
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2021 - 18:02 #14
#12 Ja jeg tænker også falsk positiv
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 18:27 #15
#12
Egentlig et fint lille program, og du har ret, man kan godt markere flere mapper, og skifte farve. Så langt så godt. Men der er ikke mulighed, for at bruge mine egne ikoner, og det vil jeg meget gerne. Men ellers godt gået 😊
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 18:28 #16
#13
Ja god ide, jeg harr også søgt, og fundet iconer på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 18:34 #17
Ser selvfølgelig på #11.

Falsk positiv? Ja det er da muligt. Men hvis jeg ikke generelt stoler på Malwarebyte,
så har jeg jo et problem. Men det sker da, at hvis siden er vigtig, og andre har været der uden problemer, så går jeg også ind.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 18:42 #18
#11
Nu har jeg set lidt på anvisningen: "Change the Default Folder icon in Explorer."
Den må jeg vist have mere tid til at forstå :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2021 - 19:22 #19
#18 Jeg prøver lige at smide min Win 11 på og prøver det jeg viser i liket og ser om jeg kan få et resultat af dette.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 22:05 #20
Tak 220661:-)
Avatar billede falster Ekspert
20. november 2021 - 22:08 #21
ad #15: Se afsnittet nederst i linket i #12:

Use ready made icon packs or add your own:
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 22:48 #22
#21
Use ready made icon packs or add your own: Den havde jeg overset, men det hjælper mig ikke, for jeg kan ikke se, hvordan jeg tilføjer min egen ikonmappe.
Avatar billede falster Ekspert
20. november 2021 - 23:27 #23
1. Add your custom colored icon files into the Icon folder and rename them like Orginals (01,02…)

I min tolkning:

Gå ind i "Icons"-mappen og i en eller flere af af de tre "Packs"-mapper.

Start gerne med at omdøbe de ikoner, du ikke skal bruge, således at de ikke har typen ico.

F,eks. "01.ico" til "01.orig".

Brug de(t) original(e) navn(e) fra de omdøbte til dine egne ikoner. Så skal de nok dukke op.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2021 - 23:40 #24
#23
Jeg ha prøvet, at åbne en mappe, for at lægge ikoner ind. Venstre er installation,
højrekliker ingen respons.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 07:38 #25
Jeg har ikke lige fundet de vise sten med  et skifte endnu på mapper man selv opretter. Jeg har fundet ud af hvordan man ændrer ikonet på drev i denne computer.
Jeg er dog stadig ikke i tvivl om at det er fra registeret det skal foregå.
Husk det er .ico filen skal være i Windows 11.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 09:00 #26
Så fik jeg skiftet alle ikoner i systemet
https://ibb.co/jV0j4tx
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 09:09 #27
Oprettede en mappe på skrivebordet jeg kaldte icons, og puttede billedet (der skal være .ico) derind.
Åbnede regedit og kopierede denne adresse ind i søgefeltet
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons
Hvis der ikke er Shell icons under adressen skal den oprettes.
Højreklikkede til højre nåd denne Shell Icons er markeret og vælger at lave 2 streng værdier der hedder 3 og 4.
åbner mappen på skrivebordet med ikonet i, peger på det og højreklikker, og vælger "kopier som sti"
Dobbeltklikker på værdi 3 til højre og indsætter stien jeg lige har kopieret
Samme gøres i værdien 4.
Når dette er gjort gik jeg i joblisten og genstartede Windows stifinder.
Hvis man så forsøger at oprette en ny mappe på skrivebordet bør denne have det nye ikon. Jeg valgte så at åbne for den nye mappe, og herefter gå ind i stifinderen for at fortælle at disse indstillinger ville jeg bruge på alle mapper på computeren. Mapper blev herefter inde i systemet skiftet til den mappe jeg viser. Det ses også i registeret som billedet viser. Mapper oprettet på selve skrivebordet blev ikke ændret, men det kan man let gøre efterfølgende.
Held og lykke med forsøget valby.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 09:11 #28
Hvis der ikke er Shellcons under adressen "Explorer" skal den oprettes.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 09:15 #29
Rettelse til ikoner på skrivebordet som også blev rettet til  når jeg i stifinderen satte den tilbage til at vise ikoner i stedet for miniaturer i stifinderen under vis.
Den havde jeg til at vise miniaturer da jeg lavede indstillingerne i registeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 09:19 #30
Mærkeligt??
Ms Paint er ikke mere i min Windows 11 og notesblok fungerer heller ikke mere??
Mine tekst dokumenter åbnes nu af Libre Office.
MS Paint er pist væk ??
Er det kun MS  Paint 3 D der virker i Windows 11 nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 09:30 #31
Sådan ser mit skrivebord ud efter jeg ændrede til ikoner i stedet for miniaturer
https://i.postimg.cc/bqzMQ1Q9/screenshot-1.png
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2021 - 14:54 #32
@220661
Du er dog fantastisk ihærdig: Et flot stykke arbejde😊
Det tør jeg nok ikke give mig i kast med, i sær ikke når jeg ser #30.
Det skal jeg nok komme galt af sted med.
Så hellere lægge nye ikoner ind manuelt, det er trods alt kun mapperne.
Nej det er ikke kun MS  Paint 3 D, som virker, den gamle Paint XP kører fint, og den synes jeg bedre om.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 15:57 #33
At de programmer ikke virker har intet med ikoner at gøre. De virkede ikke før jeg lavede ikoner om😊
Jeg har også kørt Powershell kommado på win 11 installation og måske derfor de ikke virker mere.
Du kan jo altid tage en backup af register eller lave et image. Så der er ikke nogen fare for at afprøve det😊
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 16:00 #34
Kan prøve at se om jeg kan finde en video om det. Så kan du se forløb for dig.
Operation er som sådan nem nok.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2021 - 16:12 #35
Tak! men jeg synes du har for meget arbejde bare for det :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2021 - 16:14 #36
Ps. Jeg har altid et Image, nu både af W10 og W11, så jeg er gaderet.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 17:08 #37
Ok så stopper vi her. Men indlæg 27 var løsning for mig.
Fortsat god søndag.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2021 - 18:28 #38
#32 Du skal ikke lukke tråden med mit forslag hvis du ikke vælger at bruge det
Gider ikke at se flere sure bemærkninger i tråden ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2021 - 20:24 #39
#38
Jeg ved faktisk ikke, om jeg tør gå i gang med #27. Jeg havde ikke forestillet mig, at der var så stort et arbejde for så lidt. Så (som nogle siger om det Radikale venstre)
Det er et bestemt måske. 😁
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2021 - 19:01 #40
Det er vist på tide, at  lukke. Spørgsmålet var:
"Er det muligt, samtidig at give alle mapperne et andet ikon? og at det blev standart for alle mapper i fremtiden."
220661 har i #27 givet svaret. Jeg har ikke selv haft mod på at prøve, men eftersom han selv har prøvet det med positivt resultat, er jeg sikker på at det er rigtigt.

Jeg siger tak til alle, som har deltaget i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. december 2021 - 16:21 #41
giveawayoftheday betyder tilbuddet kun gælder i dag og skal installeres i dag.

https://www.giveawayoftheday.com/filemarker-net-pro-3/
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2021 - 18:26 #42
#41
Tak for linket, men det ser ud til, at det er Lentaway snare end Giveaway, da benyttelsen af tilbudet kun varer et år, og så skal man købe, hvis man vil fortsætte med at bruge programmet.
Avatar billede klaudi Ekspert
14. december 2021 - 12:46 #43
Giweaway of the day har et igen. I dag 14-12-2021 🎅

MSTech Folder Icon Basic 3.1.0.3
Licence details:
Lifetime, no updates
https://www.giveawayoftheday.com/mstech-folder-icon-basic-3/