Avatar billede lurup Ekspert
21. september 2020 - 17:47 Der er 4 kommentarer

Pc der sletter usbnøgler og andre ekstern enheder

Hej
Jeg har et stor problem.
Jeg har en pc på en skole som bliver brugt til Esport  af mange forskellige elever.
I forbindelse med udrulning af nu image på 16 ens maskiner har jeg en pc som sletter alt på en boot-usb nøgle samt en ekstern HD hvor jeg har min image liggende.
Jeg har nu prøvet det her 3 gange på samme pc ( ingen problemer med de andre 15 pcer.)
For ikke at ødelægge mine image og boot-usb prøvede jeg at lave en boot-usb med KillDisk på for at se hvordan den vil opføre sig.
Jeg kan fint boot på den og kill disken, MEN efter det er den sku også slettet.
Hvad er der galt her og hvordan kan jeg få problemet løst ?
Jeg har lavet alle andre 15 pc og har nu prøvet det her 5-6 gange. Det er en MSI gamepc med en SSD HD på 230 GB
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. september 2020 - 18:28 #1
Har du prøvet at cleare BIOS/CMOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2020 - 18:34 #2
Gør den det også hvis den er koblet fra nettet?
Avatar billede lurup Ekspert
21. september 2020 - 18:48 #3
Den har stået uden strøm og knap batteri hele weekend, er cmos så ikke rent ?
Hvordan kan jeg cleare jeg bios ?
Jeg har haft net kabel i som jeg ikke har tænkt på, den bliver pillet af i morgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2020 - 19:18 #4
#3 Har BIOS stået så længe uden strøm på bør den være nulstillet.