Avatar billede narkohaj Novice
10. juli 2020 - 18:33 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

bedre lydkort end bundkortets.

hejsa , jeg har en pc med z270 gaming m3 ,bundkort, og 16 gb ram , intel i5 processer ,kort fortalt.
spørgsmålet lyder hvilket lydkort skal jeg købe for at gøre lyden endnu bedre.
sidder tit med fruity loops , og kan høre på lyden at den hakker hvis der for meget på en gang, dette burde jo ikke ske.

jeg vil gerne bruge 1500 kr . på det. men jeg syntes der mange forskellige
og er i tvivl om hvor meget bedre det bliver
Avatar billede milter Ekspert
10. juli 2020 - 18:52 #1
Du skriver: "... kan høre på lyden at den hakker hvis der for meget på en gang...".

Hvad andet kører samtidig og hvor meget af det? Din computer burde kunne klare FruityLoops uden spor problemer, så problemet ligge nok et andet sted.
Avatar billede milter Ekspert
10. juli 2020 - 19:11 #2
Så har jeg lige brugt lidt mere tid på at læse lidt mere på nettet, og ifølge siden herunder vil det give et klart boost at bruge et dedikeret lydkort:

https://support.image-line.com/action/knowledgebase?ans=214

Igen, det kommer sikkert an på, hvad du læsser på maskinen. Prøv at læse her:

https://support.image-line.com/action/knowledgebase/?ans=62
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juli 2020 - 19:14 #3
Der må være noget andet i gang, der sluger noget af computerkraften, således at den "hakker", som der skrives.
Dette kan ses under Jobliste.
Avatar billede puren Ekspert
10. juli 2020 - 23:53 #4
enig med #3 der er noget der presser din computer i knæ så kik i joblisten og finden der tro ikke på det er lydkortet

men eller hvis du vil have et andet lydkort https://www.compumail.dk/da/p/creative-sound-blaster-zxr-pci-express-x1-intern-542719
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2020 - 12:17 #5
#0 Husk kæden ikke er stærkere end det svageste led!
Den lyd du oplever er typisk målt ud fra det svageste udstyr der er koblet til din pc.
De interne lydkort er i langt de fleste tilfælde fint til alle forhold hvis det vel og mærke ikke er defekt.
Tjek op på dine lydkort drivere og se om andre processor får den til at gå i knæ. Jeg vil tro din cpu er flaskehalsen når det hakker.
Avatar billede narkohaj Novice
16. juli 2020 - 12:21 #6
tak for hjælpen ! :)
jeg køber nyt grafik kort det anbefalede , så jeg får super lydkvalitet.
og senere hen må jeg opgradere til en stærkere processor og bundkort.
som jeg læste inde på fl hjemmeside, så anbefaler de i7 når der komplicerede og store tracks og mange lyde indover. så det helt klar i5 modellen der bliver forpustet. det vildt nok troede ikke at et musik program krævede så meget.