Avatar billede hans.simon22 Juniormester
27. maj 2020 - 16:37 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Visual Basic Code

Hejsa,

Er igang med at finde personen og alle de informationer om den samme person.

Der er 6 personer i alt, og de registrerer alle deres betalinger i programmet.
I løbet af året har de registreret mange betalinger.
Jeg skal finde en gennemsnits-beløb af en personens betalinger.
Det samme proces skal gøres for alle personer.

Personerne findes i Kolonne A2:A182
Deres betalinger i D2:D182

Har skrevet følgende:

Private Sub home()

        Dim myCell As Range
        Dim Myrange As Range
        Dim totalCells

        Set Myrange = Worksheets("Betalinger").Range("D2:D182")

        totalCells = 0

        For Each myCell In Myrange

            If myCell.Value = "Anika" Then
            totalCells = totalCells + 1
            End If

        Next myCell

        Worksheets("Betalinger").Cells(2, 5).Value = totalCells

End Sub

Den viser antal betalinger for personen, som hedder Anika.
Nu skal jeg finde summen af betalinger i alt. og dividere med den tal, som ligger i række 2, kolonne 5.

hvordan kan det gøres i Visual basic?
Avatar billede store-morten Ekspert
27. maj 2020 - 23:13 #1
Prøv:
Private Sub home()

'Tæller antal: Anika i kolonne A. Skrives i celle E2
Worksheets("Betalinger").Cells(2, 5).Value = _
WorksheetFunction.CountIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika")

'Sum af Anika´s betalinger i kolonne D. Skrives i celle F2
Worksheets("Betalinger").Cells(2, 6).Value = _
WorksheetFunction.SumIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika", _
Worksheets("Betalinger").Range("D2:D182"))

'Sum af Anika´s betalinger / Antal af Anika. Skrives i celle G2
Worksheets("Betalinger").Cells(2, 7).Value = _
WorksheetFunction.SumIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika", _
Worksheets("Betalinger").Range("D2:D182")) / _
WorksheetFunction.CountIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika")

End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
28. maj 2020 - 08:29 #2
Eller:
Private Sub home()

Antal = WorksheetFunction.CountIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika")

Total = WorksheetFunction.SumIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika", Worksheets("Betalinger").Range("D2:D182"))

Worksheets("Betalinger").Cells(2, 5).Value = Total / Antal

End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
28. maj 2020 - 08:33 #3
Eller på en linie:
Worksheets("Betalinger").Cells(2, 5).Value = WorksheetFunction.SumIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika", Worksheets("Betalinger").Range("D2:D182")) / WorksheetFunction.CountIf(Worksheets("Betalinger").Range("A2:A182"), "Anika")