Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 17:04 Der er 5 kommentarer

Jeg prøver at køre et færdig script fra nette men får en fejl

Hvad mangler jeg at gøre her?
Jeg har skrevet min data ind i config.php filen, der er mere der skal gøres?
Siden kører på et webhotel hos unoeuro.

Error: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'gmonskole.dk'@'172.17.161.136' (using password: YES)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2020 - 17:50 #1
Den vil ikke acceptere brugernavn+password.
Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 20:11 #2
Sådan ser den fil ud der kom med programmet. Dog har jeg indsat et eks. efter de 4 steder jeg skal indsætte noget:

<?php
// DB credentials.
define('DB_HOST','');  Den host jeg bruge: mysql4.unoeuro.com
define('DB_USER','');  Mit brugernavn er fx skolen.dk
define('DB_PASS','');    Mit password hedder fx MinSkole20
define('DB_NAME','srms');      Min data database hedder fx skolen_dk_db
// Establish database connection.
try
{
$dbh = new PDO("mysql:host=".DB_HOST.";dbname=".DB_NAME,DB_USER, DB_PASS,array(PDO::MYSQL_ATTR_INIT_COMMAND => "SET NAMES 'utf8'"));
}
catch (PDOException $e)
{
exit("Error: " . $e->getMessage());
}
?>

I readmne filer står der bla.:
Open Your browser put inside browser “http://localhost/srms”
Details of student  --

Student name-- Anuj Kumar

Roll id--10861
Student Class: Fourth(C)

For Admin Panel

Open Your browser put inside browser “http://localhost/srms”
Login Details for admin : admin/Test@123

Kan du se jeg skal skrive noget andet?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. marts 2020 - 21:13 #3
>Kan du se jeg skal skrive noget andet?
nej, det passer meget godt

<?php
// DB credentials.
define('DB_HOST','mysql4.unoeuro.com');
define('DB_USER','skolen.dk');
define('DB_PASS','CosmicTopSecret');
define('DB_NAME','skolen_dk_db');
// Establish database connection.
try
{
$dbh = new PDO("mysql:host=".DB_HOST.";dbname=".DB_NAME,DB_USER, DB_PASS,array(PDO::MYSQL_ATTR_INIT_COMMAND => "SET NAMES 'utf8'"));
}
catch (PDOException $e)
{
exit("Error: " . $e->getMessage());
}
?>

så er det bare at logge sig ind på websitet
bruger admin
password Test@123

hvorfor tester du ikke på localhost først, man tester/udvikler aldrig på et live instance
Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 21:31 #4
Dette var kun tænkt som et lille projekt, nu hvor jeg skulle være hjemme. Og jeg havde et håb om at jeg kun skulle ændre lidt, men jeg er blevet meget klogere.
Så nu installere jer Xampp og så prøver jeg at køre det deri.

PS. Selv om jeg har indskrevet data i config filer fejler den stadig - ØV.
Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 22:16 #5
Nu har jeg så installeret en server og det køre perfekt her. Jeg er med på at det er meget smart at teste her, men hvad gør jeg så når et ikke virker på mit webhotel ;-(