Avatar billede goet Nybegynder
28. august 2001 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

menutræ der linker til flere frames samtidig?

Er der nogen der kan forklare mig hvordan man laver et menutræ der linker til flere frames samtidig.
Menuen skal have tre lag undergrupperinger som dette:
<html>
<head>
<title>menutree</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<style type=\"text/css\">
<!--
td {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: bold; color: #666666; text-decoration: none}
A:link {text-decoration: none; color: #666666;}
A:active {text-decoration: none; color: #666666;}
A:visited {text-decoration: none; color: #666666;}
A:hover {text-decoration: none; color: #B0061C;}
p {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: bold}
h1 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: normal; font-style: normal; line-height: 1px}
span {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px}
-->
</style>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#666666\" link=\"#666666\" vlink=\"#666666\" alink=\"#CC0000\">
<table width=\"200\" border=\"0\" cellpadding=\"2\" align=\"left\" cellspacing=\"0\">
  <tr>
    <td colspan=\"3\">PRODUKTER</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"10\" rowspan=\"14\">&nbsp;</td>
    <td colspan=\"2\">produktgruppe 1 </td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\">produktgruppe 2</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\">produktgruppe3</td>
  </tr>
  <tr>
    <td rowspan=\"4\" width=\"10\">&nbsp;</td>
    <td rowspan=\"4\" width=\"111\"> <span><font size=\"-2\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">produkt
      3.1 </font></font></span> </td>
  </tr>
  <tr> </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td> <font size=\"-2\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">produkt
      3.2 </font></font> </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td> <span><font size=\"-2\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">produkt
      3.3</font></font></span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td> <span><font size=\"-2\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">produkt
      3.4 </font></font></span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\">produktgruppe 4</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\">billedarkiv</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\">produktnyt</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\">leverand&oslash;rlinks</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"3\"><a href=\"menu_shop.htm\">FORHANDLERSERVICES</a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"3\"><a href=\"menu_firma.htm\">FIRMAPROFIL</a></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Jeg mener at jeg skal lave en menu for hver undergruppering, men hvordan fortæller jeg linksene at den både skal skifte menu, topbillede og tekstfelt, sidder i hver sin frame. Jeg er ikke nogen ørn til scripting, men håber nogen gider at hjælpe.
Avatar billede nute Nybegynder
28. august 2001 - 16:38 #1
http://www.dhtmlcentral.com/coolmenus/examples/

der har du 4 menyer som du kan legge i frames

/nute
Avatar billede roenving Novice
28. august 2001 - 16:42 #2
En anelse omskrivning af dine links:

<td colspan=\"3\"><a href=\"#\" onClick=\"location.href=\'menu_firma.htm\';top.andenFrame.location.href=\'andetTopBillede.gif\';top.tredjeFrame.location.href=\'tredjeFrame.html\';\">FIRMAPROFIL</a></td>

hth
jes
Avatar billede nute Nybegynder
28. august 2001 - 16:44 #3
ahhh....sorry...leste spørsmålet fullstendig galt :-) Denne artikkel kan kanskje hjelpe:

http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=36

/nute
Avatar billede goet Nybegynder
28. august 2001 - 18:00 #4
Jeg prøver lige, og vender tilbage senere
Avatar billede goet Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:35 #5
Undskyld, jeg har ikke haft tid til at gå videre med projektet. Men jeg prøvede det af, og fik det til at virke, så point til jer begge, og tak for hjælpen