Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 20:20 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Skift billede

Hvordan gør man sådan at når man trykker på en item i en list at den så viser et billede...?
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 20:34 #1
Private Sub Form_Load()
List1.AddItem "test1"
List1.AddItem "test2"
End Sub

Private Sub List1_Click()
Select Case List1.ListIndex
    Case "0" 'den første
        Me.Picture = LoadPicture("c:\windows\Metalkæder.bmp") 'Når du trykker her skifter baggrundsbillede på formen
    Case "1" 'den anden
        Me.Picture = Nothing' her fjerner den det!
End Select
End Sub

<-AHl->
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 20:38 #2
Ahl>> Ved du hvordan man kan lave en cdmenu til sine hjemmebrændte cdrommer i vb6???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 20:50 #3
Jeg har en gang prøvet at lave en, det tog mig et stykke tid, hvor lang tid har du programeret?
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:08 #4
Ahl>> 2måned...og det eneste jeg kan finde ud af er Form1.Show...hehe....Har du stadig den du har lavet ????
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:10 #5
Det tror jeg, men jeg er ikke lige i nær heden af det nu, kan du forklare hvad du skal havde lavet?
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:11 #6
...ja da...har du icq????
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:14 #7
nej desværrer, men min email er ahl@mail.com, du kan skrive det her til!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:16 #8
ok.... Jeg er igang med at lave en nu, men den kan ikke noget!!! Det er kun et skitse...men jeg mailer den til dig her en gang imorgen....Ved du hvordan man åbner et program via VB??? Altså når man trykker på en knap så åbner den f.eks Scandisk????
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:19 #9
ja, brug komandon "Shell", sådan her:
dim abn
abn = shell("c:\windows\notepad.exe")

Husk at skriv, så kan det være at jeg kan hjælpe dig med det!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:21 #10
...jeg skriver senere... da du lavede din menu...hvad kunne den så????
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:24 #11
jeg brugte treeview controllen, når man trykkede på en node, skiftede den teksten på nongle labels, Fx: Version, Os, Størrelse, Producent og et lille billede. Jeg hved ikke om du kender Frozen cd-rommerne, jeg lavede en menu der så design mæssigt sådan ud!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:26 #12
Ahl>> Jeg kender dem!! Deres menu system er da for vildt...kan du hjælpe mig med at lave sådan en???? Og BTW ...har du set Akira cd-rommernes menu????
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:27 #13
ja, DEN er fed, jeg tror ikke jeg kan leve sådan en, men jeg kan godt lave en frozen agtig en!!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:31 #14
...fedt! Men jeg har altså *INGEN* erfaring med programmering...jeg er rimlig grøn bag ørene...;))...Så hvis du gider hjælpe???? og man skal vel også lave en editor eller hvad???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:32 #15
en editor til hvad?
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:34 #16
...en editor til at adde de forskellige ting ..
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:36 #17
Det bliver du nødt til at gøre inde i source-koden!, men jeg kan prøve at lave den database-baseret, så du retter i en database i stedet!!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:37 #18
....fedt nok!! Er der noget du skal have for det???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:38 #19
Det kan vi finde ud af bagefter!!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:39 #20
....jamen det er da okay... hvor lang tid tror du det tager for dig???? og hvordan gør vi det?
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:42 #21
Jeg begynder i aften, har du en email så kan jeg skrive til dig?
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 21:45 #22
...hehe...ja, jeg har en mail, men den er lidt ...underlig...: whocaresbitch@yahoo.com ....ka du ikke sende mig layoutet også inden du begynder at skrive kode?? Jeg vil gerne se hvordan den ser ud???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:46 #23
giv mig en 30t, jeg laver forfra!!
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:47 #24
jeg mener 30m!!!
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 21:54 #25
Ikke for noget, men kunne det ikke være sejt at udvikle en menu i html/asp i stedet, også med Database??
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 22:26 #26
...arrrjj...jo det kunne det da godt, men jeg kunne ikke bruge det til noget... og hvad mener du med 30m???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 22:27 #27
Du skulle havde fået min mail nu!, se bort fra det med asp!!!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 22:29 #28
... Det er et meget fedt layout du har lavet, men ka du ikke lave det på engelsk??? og har du f.eks set Shutdowns menu system???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 22:38 #29
Jeg kan godt lave det på engelsk, shutdown!... Er det ikke dem med den "tab"-menu?
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 22:39 #30
...tab menu??? Hvad er det???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 22:42 #31
øhh, hvad skal vi sige??, lige som når du ser egnskaber for din computer(højreklikker og trykker på "egenskaber", på "denne computer"-iconet), så de "knapper" der er øverst, kaldes tab's!!

(eller egenskaber for skærm!!)
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 22:44 #32
...nååå...nej, det er vist Overdrive...men det er også fedt...har du set Akira Installer Light????? Ikke den med MP3 afspiller , men den almindelige menu....
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 22:46 #33
Overdrive der er rigtigt.
Hvad er det nu Shutdown er, så?

Akira Light?, nej, kun den med Mp3 afspiller!!

Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 22:49 #34
...Shutdown er en gammel warez cd...nå men jeg har sendt dig et screenshot af en menu som jeg godt kunne tænke mig....check det lige ud....Det er Extremes...
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 22:53 #35
Ok, det tror jeg godt jeg kan lave. Det tager mig nok et par dage, så skriv til mig der, OK.
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 22:54 #36
...kan du lave det hele????? med mp3 og det hele???
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 22:55 #37
ok, ikke mp3, det glemte jeg at skrive!!, men det andet kan jeg godt lave!!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 22:58 #38
...okay...fedt nok...kender du nogle gode færdig lavet menu'er??? eller fede links????
Avatar billede ahl Nybegynder
22. januar 2000 - 22:59 #39
Nej, desværrer, jeg ikke nogen!!, jeg bliver nød til at smutte, skriv til min email om et par dage ok!!

Anders(ahl)
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 23:01 #40
...okay...ses..