Avatar billede Morten Professor
31. oktober 2019 - 11:26 Der er 2 kommentarer

Array to skal sættes sammen men det ser ikke helt rigtigt ud, skal have mulighed for at sortere

Hej

Har et problem med dette:
To array skal sættes sammen men det ser ikke helt rigtigt ud, skal have mulighed for at sortere.

Vil meget gerne sortere på $dateToArray Så jeg får de rigtige datoer.

//Numbers
    $count = get_option( 'next_top_count_' );
    $number = range(0, $count);
    $numberToString = implode(', ', $number);
    $countToArray = explode(', ', $count);
    $replacement = ", ";

    foreach ($countToArray as $number) {
        $count = get_option( 'next_top_count_' );
        $number = range(0, $count);
        $numberToString = implode(', ', $number);
        $numberToArray = explode(', ', $numberToString);
        $replacementNumber = substr_replace($number, $replacement, 0, 0);

            foreach($numberToArray as $dateCount) {
                $dateToArray[$dateCount] = explode(', ', strtotime(get_option( 'teenstyle_top_banner_name_top_start_date'.$dateCount.'' )));
                $dateToArraystring = implode(', ', $dateToArray);
                $dateToString = implode(', ', $dateToArray);
                $replacementDate = substr_replace($dateToString, $replacement, 0, 0);

            }

        array_multisort($numberToArray, SORT_DESC, SORT_REGULAR);
        $combineArrayCombine = array_combine($numberToArray, $dateToArray);
        var_dump($combineArrayCombine);
};
    foreach ($numberToArray as $next_variable) {

Output:
0 =>
    array (size=1)
      0 => string '1574812800' (length=10)
  1 =>
    array (size=1)
      0 => string '1572393600' (length=10)
  2 =>
    array (size=1)
      0 => string '1571788800' (length=10)
  3 =>
    array (size=1)
      0 => string '1572307200' (length=10)
  4 =>
    array (size=1)
      0 => string '1572566400' (length=10)
  5 =>
    array (size=1)
      0 => string '1572480000' (length=10)

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. november 2019 - 09:16 #1
Sortering i arrays i PHP undgår jeg ofte ved at lave sortering via database udtræk.
Så hvad med at du indsætter dine værdier i et tabel i en database og laver dit udtræk bagefter med den sortering du nu ønsker.
Avatar billede Morten Professor
01. november 2019 - 10:46 #2
Hej

Fik det til at virke her er koden og måden, å måske andre kan bruge den:
//Numbers
    $count = get_option( 'next_top_count_' );
    $number = range(0, $count);
    $numberToString = implode(', ', $number);
    $countToArray = explode(', ', $count);
    $replacement = ", ";

    // Makes the $numberToArray
    foreach ($countToArray as $number) {
        $count = get_option( 'next_top_count_' );
        $number = range(0, $count);
        $numberToString = implode(', ', $number);
        $numberToArray = explode(', ', $numberToString);
        $replacementNumber = substr_replace($number, $replacement, 0, 0);

            // Makes the dateToArray
            foreach($number as $dateCount) {
                $dateToArray[$dateCount] = strtotime(get_option( 'teenstyle_top_banner_name_top_start_date'.$dateCount.'' ));
                $dateToString = implode(', ', $dateToArray);
                $replacementDate = substr_replace($dateToString, $replacement, 0, 0);

            }

    // Combine two array
    $sortDateToArray = array_combine($numberToArray, $dateToArray);
    //Sotere from hight too low
    arsort($sortDateToArray);

    // Loop with sort
    foreach ($sortDateToArray as $next_variable => $date_variable) {