Avatar billede Newbie Praktikant
05. oktober 2019 - 14:22 Der er 6 kommentarer

Kan ikke se kode til chromcast

Hejsa
Håber i kan hjælpe mig.
I mit forsøg på at skifte netværk på min chromcast har jeg fået slettet chromcasten fra min telefon. Når jeg søger efter enheder, finder telefonen den rigtige chromcast, men efter lidt tid kommer der en besked, om at den ikke kan kommunikere med chromcasten. På fjernsynet kommer der en 4-cifret kode, men den kommer ikke på telefonen. Jeg har genstartet netværk og chromcast.

Mvh Newbie
Avatar billede INK Ekspert
05. oktober 2019 - 15:04 #1
Har du prøvet at slette og geninstallere appen Google Home?
Har du forsøgt at nulstille Chromecast og starte forfra?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2019 - 15:15 #2
prøv at tænde for gps på din telefon - det var på et tidspunkt også noget som skulle slås til...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2019 - 18:21 #3
chromecast kan kun et netværk, og da den viser tal på skærm, så er den sikker på, at den ikke kan logge på dit net med tidligere indstillinger. Resten er din telefon. Har du en ipad/tablet, der kan køre google home app, og finde enheden? Ellers, i din telefon, google home, og + til at søge efter enheder.
På min (har en gammel version af chromecast) skal jeg på tlf skifte netværk til det, der hedder noget med chromexxxx og derefter kan google home finde den. Når chromecast er klar, så dør telefon, og man skifter tilbage til sit lokale netværk, og vupti, så findes den.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. oktober 2019 - 21:46 #4
Først og fremmest skal du sørge for at din telefon er tilsluttet det samme netværk som Chromecasten. Ellers kan de ikke se hinanden.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2019 - 09:42 #5
igen - min gamle chromecast kan kun 2,4ghz wifi, så jeg skal tvinge telefon/tablet til at bruge det før de er på 'samme' netværk.
Efter installation så kan telefon være på 5ghz igen, og stadig aktivere chromecast'en.
Avatar billede Newbie Praktikant
06. oktober 2019 - 11:47 #6
Tak for jeres svar. Det virker igen, efter at have genindstillet chromcasten og døbt den om.
Mvh Mette