Avatar billede chameleon Nybegynder
27. august 2001 - 23:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved ASPmail?

Hej Jeg har et mysisk problem med en ASPmail fil. Jeg har nu stirret mig blind i flere timer og kan ikke finde fejlen? Filen skal blot sende password og evt. brugernavn - hvis brugeren har glemt dette.
Når jeg trykker på send, får jeg  ingen fejlmeddelse, mail går blot ikke igennem? Jeg tror der er en lille detalje i selve mailer funktionen der er forkert?

Håber inderligt nogen kan hjælpe, da jeg er helt på spanden uden denne funktion.

Her kommer scriptet:

<%
        sub SendMail(sTo, sSubject, sBody)
        MailServer = \"mail.mitnavn.dk\"
        MailSender = \"webmaster@mitnavn.dk\"
        MailSenderName = \"mitnavn\"
        Recipients = sTo

        Set Mailer = Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")
        Mailer.RemoteHost = MailServer
        Mailer.FromAddress = MailSender
        Mailer.FromName = \"mitnavn\"
        Mailer.Subject = sSubject
        Mailer.Recipient = Recipients

        Mailer.BodyText = sBody
        end sub

    bErr = False
    if request(\"cmdSend\") <> \"\" then
        sEmail = request(\"txtEmail\")
        if request(\"chkUserName\") <> \"\" then bUserName = True
        if len(sEmail) < 6 then
            sErr = \"Please specify a correct email.\"
            bErr = True
        end if

        if (instr(sEmail, \"@\") = 0) or (instr(sEmail,\".\")=0) then
            sErr = \"Please specify a correct email.\"
            bErr = True
        else
            OpenDB sConnUsers

            sSQL = \"SELECT * FROM Users WHERE eMail = \'\" & sEmail & \"\'\"
            rs.Open sSQL, , , adCmdTable

            if (rs.bof or rs.eof) then
                bErr = True
                sErr = \"Specified email not found in the database.\"
            else
                randomize time
                for iTemp = 1 to 10
                    iChar = 97 + (rnd * 25)
                    sPassword = sPassword & chr(iChar)
                next
                sUserName = rs(\"UserName\")
                rs(\"Password\") = sPassword
                rs.Update
            end if
            CloseDB
        end if

        if not bErr then

            sSubject = \"Your login information\"
            sBody = \"This email is sent because you asked to retrieve your login information.\" & vbcrlf & vbcrlf
            sBody = sBody & \"Your password is re-assigned.\" & vbcrlf
            sBody = sBody & \"You may change your password after logging in by editing your profile.\" & vbcrlf & vbcrlf
            if bUserName then
                sBody = sBody & \"Your user name: \" & sUserName & vbcrlf
            end if
            sBody = sBody & \"Your password: \" & sPassword & vbcrlf & vbcrlf
            sBody = sBody & \"Go to http://www.mitnavn.dk/login.asp to login.\" & vbcrlf

            SendMail sEmail, sSubject, sBody
            %>

            <br><br>
            <p class=\"smallerheader\">
            Thank you, <br>
            </p>
            <p class=\"smallertext\">
            We will send you a <strong>new password</strong> to the email address you specified.<br>
            You may change your password after logging in by editing your profile.<br><br>
            You may go back to the <a href=\"/mitnavn/index.asp\">main page</a> now.
            </p>

            <%
            response.end
        end if
if sErr = \"\" then
%>
<br>
<p class=\"smallaction\">
    Forgot?
</p>
<p class=\"smallertext\">
    Please give your email address to retrieve your password or user name.
<br>
<%
    else
        %>

        <br>
        <p class=\"smallaction\">
            Forgot?
        </p><%
        response.write \"<p class=\"\"smallerheader\"\">\" & sErr & \"</p>\"
    end if
%>
<br>
<form action=\"forgot.asp\" method=\"post\">
<table border=0>
    <tr>
        <td class=\"smallerheader\">Your Email</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"txtEmail\" value=\"<%=sEmail%>\" size=\"40\" class=\"tbflat\"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td class=\"smallerheader\"></td>
        <td><input type=\"checkbox\" name=\"chkUserName\" value=\"1\">Also send my user name</td>
    </tr>
    <tr>
        <td></td>
        <td><input type=\"submit\" name=\"cmdSend\" value=\" Send \" class=\"cmdflat\"></td>
    </tr>
</table>
</form>

<br><br>

Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 23:45 #1
har du ændret disse til ære for os?

        MailServer = \"mail.mitnavn.dk\"
        MailSender = \"webmaster@mitnavn.dk\"
        MailSenderName = \"mitnavn\"

Avatar billede chameleon Nybegynder
27. august 2001 - 23:48 #2
Hej keysersoze - ja, jeg har haft lidt dårlige  oplevelser...
Avatar billede nute Nybegynder
28. august 2001 - 15:24 #3
såvidt jeg kan se, så eksekverer du ikke en \'sendmail\' på ditt mailobjeckt. Jeg regner med at dette blir løst ved å legge til

Mailer.SendMail

til sist i din SendMail Sub

/nute
Avatar billede chameleon Nybegynder
28. august 2001 - 16:01 #4
Nute du havde endnu engang ret - Jeg er dig meget, meget taknemmelig!

Hilsen Kenneth
Avatar billede nute Nybegynder
28. august 2001 - 16:03 #5
anytime :)