Avatar billede erlandsen Seniormester
06. januar 2019 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopier data fra et felt til et andet i samme tabel

Hvordan kopierer man nemmest indholdet i et felt til et andet i samme tabel, ude f.eks. at kopiere tabellen over i excel, for at gøre det?
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2019 - 17:13 #1
UPDATE TableNameGoesHere SET FieldNameToUpdateGoesHere = FieldNameWithDataGoesHere
Avatar billede erlandsen Seniormester
06. januar 2019 - 22:51 #2
Tak terry!

Jeg skal kun kopiere indhold fra felt "ProjectNo" til felt "ProjectID" en gang; fremover er det kun "ProjectID" der skal bruges...
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2019 - 10:37 #3
Well why not just rename the fields ;-)

But the following SQL should work, first you need to replace TableNameGoesHere with the name of the table.

UPDATE TableNameGoesHere SET ProjectID = ProjectNo
Avatar billede erlandsen Seniormester
23. februar 2019 - 11:44 #4
Thanks!
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2019 - 11:53 #5
selv tak