Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 09:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

antal brugere på netværk m. printer og internet deling i win 2000

Jeg arbejder på Løgstør Daghøjskole, hvor jeg har sat et netværk med 20 pc, med win2k op. Mit problem er så at når et vist antal maskiner har logget sig på server stationen, skriver den flg.: \"flere forbindelser til fjerncomputeren (serveren) ikke muligt da denne maskine allerede har nået grænsen for hvad den kan håndtere\", eller noget i den retning :(
Hvordan skruer jeg op for den grænse, eller fjerner den helt?

Server maskinen er en celereon 400 mhz med 196 mb ram og kører som sagt win2k (dansk version)

Server maskinen kører ikke andet end en fællesmappe og printer deling.
Avatar billede arlu Nybegynder
27. august 2001 - 09:43 #1
Det er antallet af licenser der begrænser din server.
Avatar billede rene_jensen Nybegynder
27. august 2001 - 09:44 #2
Såvidt jeg ved kan du ikke have mere end ti klienter tilsluttet til en Windows 2k. Jeg tror at du skal have fat i Windows 2k server for at du får det til at virke :(

/René
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 10:12 #3
win2k professionel kan ikke klare særlig mange samtidige forbindelser, da det ikke er noget server produkt. Skift, som rene siger... og må jeg spørger hvorfor at du bruger et desktop produkt som server-software til 20 klienter??
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2001 - 10:17 #4
Fordi den er billigere? Og hvis man kun skal kunne printe og lave lidt fil deling ....
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 10:21 #5
ja... den er billigere, men er som sagt ikke noget server produkt... MS er trods alt ikke helt dumme, tag f.esk. også IIS\'en, det er jo en skrabet version i Prof. udgaven af win2k.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 10:45 #6
tak for hjælpen alle sammen. 2 bad at man ikke kan tvinge win2k til at køre med flere end 10 klienter...

Rene, points til dig!
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 10:50 #7
<snip>så vidt jeg ved</snip> <snip>jeg tror</snip>

jaja...
Avatar billede rene_jensen Nybegynder
27. august 2001 - 12:06 #8
Tak for point :)
Derfor at mine udtalelser var så vage, er fordi jeg at ved at man via ændringer i registry på nt4 kunne tillade flere klienter på en workstation. Jeg er ikke sikker på om det samme lader sig gøre med en w2k maskine, derfor ville jeg ikke påstå at det umiddelbart kunne lade sig gøre.

/René
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 15:14 #9
OK. thx anyway