Avatar billede BDV Juniormester
24. september 2018 - 15:01 Der er 4 kommentarer

error CS0165

Hvorfor få jeg en error ved linje 142:                Console.WriteLine(value: num1.ToString() + " "  + valg + " " + num2.ToString() + " = " + sum.ToString());

Her er min kode:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Threading;
using System.Text;
using System.Linq;

namespace ConsoleApp11
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            double num1;
            double num2;
            double valg;
            double sum = 0;
            int tal = 5;

            do
            {
                if (tal == 5 )
                {

                }
                else
                {
                    Console.WriteLine("Indtast det første tal ");
                    num1 = int.Parse(Console.ReadLine());
                    Console.WriteLine("Indtast det andet tal ");
                    num2 = int.Parse(Console.ReadLine());
                }

                Console.WriteLine("1. Plus ");
                Console.WriteLine("2. Minus ");
                Console.WriteLine("3. Gange ");
                Console.WriteLine("4. Division ");
                Console.WriteLine("5. Gennemsnit ");
                Console.WriteLine("6. Procent ");
                Console.WriteLine("7. Modulus ");
                Console.WriteLine("8. Afslut ");
                Console.WriteLine("9. Lav dit valg (1-8): ");

                valg = double.Parse(Console.ReadLine());

                switch (valg)
                {
                    case 1:                        //plus
                        Console.WriteLine("Calculate the sum of two numbers:");
                        Console.Write("Indtast første tal:");
                        num1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        Console.Write("Intast andet tal:");
                        num2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        sum = num1 + num2;
                        Console.Write("Resultat:" + sum);

                        Console.ReadKey();
                        break;

                    case 2:                        //minus
                        Console.WriteLine("Calculate the sum of two numbers:");
                        Console.Write("Indtast første tal:");
                        num1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        Console.Write("Intast andet tal:");
                        num2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        sum = num1 - num2;
                        Console.Write("Resultat:" + sum);

                        Console.ReadKey();
                        break;

                    case 3:                        //gange
                        Console.WriteLine("Calculate the sum of two numbers:");
                        Console.Write("Indtast første tal:");
                        num1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        Console.Write("Intast andet tal:");
                        num2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        sum = num1 * num2;
                        Console.Write("Resultat:" + sum);

                        Console.ReadKey();
                        break;

                    case 4:                        //dividere
                        Console.WriteLine("Calculate the sum of two numbers:");
                        Console.Write("Indtast første tal:");
                        num1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        Console.Write("Intast andet tal:");
                        num2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        sum = num1 / num2;
                        Console.Write("Resultat:" + sum);

                            Console.ReadKey();
                        break;

                    case 5:                        //gennemsnit
                        Console.Write("Enter numbers separated by space: ");
                        string line = Console.ReadLine();
                        int[] g= line.Split(' ').Select(s => int.Parse(s)).ToArray();
                        double ea = g.Average();
                        Console.WriteLine(ea);
                        Console.ReadKey();
                        break;

                    case 6:                        //procent
                        Console.WriteLine("Calculate the sum of two numbers:");
                        Console.Write("Indtast første tal:");
                        num1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        Console.Write("Intast andet tal:");
                        num2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        sum = (num1 / num2) * 100;
                        Console.Write("Resultat:" + sum);

                        Console.ReadKey();
                        break;

                    case 7:                        //modulus
                        Console.WriteLine("Calculate the sum of two numbers:");
                        Console.Write("Indtast første tal:");
                        num1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        Console.Write("Intast andet tal:");
                        num2 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                        sum = num1 % num2;
                        Console.Write("Resultat:" + sum);

                        Console.ReadKey();
                        break;

                    case 8:                        //afslut console application
                        Environment.Exit(0);
                        break;

                    default:                        //error
                        Console.WriteLine("Error");
                        break;

                }
                Console.WriteLine(value: num1.ToString() + " "  + valg + " " + num2.ToString() + " = " + sum.ToString());
                Console.ReadKey();
                Console.Clear();

            } while (true);

        }

Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2018 - 15:26 #1
Console.WriteLine(value: num1.ToString() + " "  + valg + " " + num2.ToString() + " = " + sum.ToString());

skal nok vaere enten:

Console.WriteLine(num1 + " "  + valg + " " + num2 + " = " + sum);

eller bedre:

Console.WriteLine("{0} {1} {2} = {3}", num1, valg,  num2, sum);
Avatar billede BDV Juniormester
24. september 2018 - 17:51 #2
Den meleder stadig de samme fejl
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2018 - 18:06 #3
proev:

double num1;
double num2;
double valg;

->

double num1 = 0;
double num2 = 0;
double valg = 0;
Avatar billede BDV Juniormester
24. september 2018 - 18:09 #4
takker, nu virker det