Avatar billede Mad Mester
15. august 2018 - 13:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fjern besked efter dato

Hej jeg vil høre om det her kan lade sig gøre og om i evt. gider og vise mig hvordan det skal gøres.

Jeg det her html kode/css.

                  <div class="alert alert-info" role="alert">
  <h4 class="alert-heading">Jeg er taget på ferie fra 15-08-2018 til 7-9-2018</h4>
  <p>jeg er hjemme snart igen bla bla</p>
  <hr>
  <p class="mb-0">Jeg glæder mig til at se jer igen,</p>
</div>

Kan man så gøre i php at denne her html besked kun vises i perioden op til 7-9-2018.

Altså min tanke er at det må kunne lade sig gøre på en eller anden må men jeg ved bare ikke hvordan men feks.

Den her besked vises hvis er lavere end 7-9-2018, og hvis den er højere så skal den slet ikke vise det det html kode jeg skrev, man kan gøre det på eller anden måde og hvis man kan, hvordan så. På forhånd tak.
Avatar billede Mad Mester
15. august 2018 - 13:03 #1
det skal lige siges at det ikke skal connectes til en database men jeg vil gøre det kun ved brug af PHP.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. august 2018 - 13:35 #2

<?php
$now = new DateTime();
if ($now->format('Y-m-d') < '2018-09-07') {
?>
<div class="alert alert-info" role="alert">
  <h4 class="alert-heading">Jeg er taget på ferie fra 15-08-2018 til 7-9-2018</h4>
  <p>jeg er hjemme snart igen bla bla</p>
  <hr>
  <p class="mb-0">Jeg glæder mig til at se jer igen,</p>
</div>
<?php } ?>
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. august 2018 - 13:36 #3
Nu ved jeg ikke hvilken hjemmeside den skal ligge på, men skal du ud og rejse er det guf for indbrudstyve.
Avatar billede Mad Mester
15. august 2018 - 13:45 #4
det bare en butik hvor der er andre ;) men ellers tak skal det ikke stå echo et sted? er ved at teste det
Avatar billede Mad Mester
15. august 2018 - 13:48 #5
men det ser ud som om det virkede som du skrev det mange tak :)