Avatar billede 123456789 Nybegynder
26. august 2001 - 17:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Starte access fra VB

Det burde være et simpelt spørgsmål.
Efter nu at have fået lukket og komprimeret en access fil skal jeg nu igen have access OG filen åbnet.

Jeg har læst mig til:

shell(c:\\programmer\\microsoft office\\ office\\msaccess.exe, vbminimizedfocus)

Dette skulle starte access, men det virker bare ikke.
Har nogen et forslag.
Og hvad med filen bagefter??

VH

Avatar billede prodic Mester
26. august 2001 - 17:57 #1
Max 1 spørgsmål med samme \"beskrivelse\".

Så luk den ene af dem. Hvilket må være den du har oprettet i design-kategorien.
Avatar billede 123456789 Nybegynder
26. august 2001 - 19:57 #2
Hvordan lukker jeg et spørgsmål????
Avatar billede prodic Mester
26. august 2001 - 20:11 #3
Du laver et svar selv. Og accepterer det. Så enkelt er det.
Avatar billede driis Nybegynder
26. august 2001 - 21:44 #4
Deklarer flg i din Form eller Modul (Konstanter er medtaget for at vise, hvilke værdier du kan bruge for at vise programmet anderledes ved opstart; de skulle være selvforklarende):

Private Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias \"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Dim res As Long
Dim ToOpen As String
Const SW_HIDE = 0
Const SW_MAXIMIZE = 3
Const SW_MINIMIZE = 6
Const SW_RESTORE = 9
Const SW_SHOW = 5
Const SW_SHOWMAXIMIZED = 3
Const SW_SHOWMINIMIZED = 2
Const SW_SHOWMINNOACTIVE = 7
Const SW_SHOWNA = 8
Const SW_SHOWNOACTIVATE = 4
Const SW_SHOWNORMAL = 1

Placer så det fulde filnavn & sti på din Access database (f.eks. ToOpen = \"C:\\mydb.mdb\"). Så åbner flg. databasen i access:

res = ShellExecute(Me.hwnd, \"open\", ToOpen, \"\", \"\", SW_SHOW)
Avatar billede 123456789 Nybegynder
28. august 2001 - 21:14 #5
Hej driss

Jeg har arbejdet lidt med dit svar, men uden held.

Mit script ser sådan ud:

Public Sub komprimerDB()

Dim res as long
res = ShellExecute(Me.Hwnd, \"open\", c:\\test\\test.mdb,\"\",\"\",5)

Ens Sub

I min version forstår VB ikke \"hwnd\". (Jeg bruger VBA altså en udgave for Application, som ikke nødvendigvis har alle funtioner)

Kommandoen shellexecute er den heller ikke så glad for, hvorimod den selv foreslår:

\"shell(PathName, [WindowStyle As VbAppWinStyle =
vbMinimixedFocus]) As Double\"

Kan du evt hjælpe mig til at få de 2 ting sat sammen??

VH

Avatar billede 123456789 Nybegynder
02. september 2001 - 07:37 #6
Spørgsmål lukkes hermed