Avatar billede yallah Nybegynder
24. august 2001 - 20:24 Der er 3 kommentarer

Header / download

jeg har en fil hvor jeg gerne vil have at nå man trykker på et link så downloader den selve filen

ser sådan her ud

<?
if($download) {
$file = basename($PHP_SELF);
header( \"Content-type: application/x-gzip\" );
header( \"Content-Disposition: attachment; filename=$file\" );
header( \"Content-Description: PHP3 Generated Data\" );
}
?>
<a href=\"<? print\"$PHP_SELF?download=true\"; ?>\">download</a>

jeg får denne error

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /test.php:4) in /test.php on line 5

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /test.php:4) in /test.php on line 6

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /test.php:4) in /test.php on line 7
/

altså i alle header linierne hvordan laver jeg det uden at skulle lave det i 2 filer?
Avatar billede blood Nybegynder
24. august 2001 - 20:49 #1
Alle header\'s skal stå FØR noget bliver udskrevet

Dvs. du kan ikke bruge print eller noget i den stil FØR header
Avatar billede jasber Nybegynder
24. august 2001 - 20:54 #2
Vær opmærksom på at \"whitespace\" (linieskift, mellemrum) der måtte stå før dit <? tag også sendes som output til browseren.
Avatar billede yallah Nybegynder
24. august 2001 - 23:27 #3
ok jeg har lagt mærke til den slet ikke downloader selve filen test.php hvordan gør jeg det via php altså hvordan gør jeg så den downloader filen