Avatar billede spinner Nybegynder
24. august 2001 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overføre data via POST eller GET

Hejsa,

jeg har en side opbygget i frames, hvoraf den ene indeholder et <FORM> med nogle felter.

Når jeg skal overføre disse felter til behandling (submit) åbnes siden der behandler dataene (siden der står i action-variablen) i et nyt vindue???

Jeg har prøvet at submit\'e formen på 2 måder:
1) Med en alm. submit-button.
2) Med et <A HREF>-tag der ser sådan ud:
<A HREF=\"java script:document.form1.submit()\">bla</A>

Dette sker ligegyldigt om der bruges GET eller POST til at overføre dataene.

Er der nogen der ved hvordan jeg får den til at behandle dataene i samme frame?

(Jeg har sat et target=\"framenavn\" i <A>-tag\'et - uden held.

På forhånd tak

\\\\Spinner.
Avatar billede nute Nybegynder
24. august 2001 - 10:48 #1
prøv:

<A HREF=\"java script:document.form1.submit()\" target=\"_self\">bla</A>

/nute
Avatar billede zakopath Nybegynder
24. august 2001 - 10:49 #2
skal du ikke have et target=\"_framenavn\" ? ;)
Avatar billede oswald Nybegynder
24. august 2001 - 10:55 #3
Prøv at placerer \'target=\"framenavn\"\' i form tagen.
Avatar billede spinner Nybegynder
24. august 2001 - 10:58 #4
doh - mig klovn ...

Target skal selvfølgelig stå i <FORM>-tag\'et og ikke i <A HREF>-en, når det er en javascript-submit...

Selv om min linje ser ud ligesom nute\'s, så var det først da jeg så på hans, at jeg kom i tanke om det... Træls :o)

Så hvis i lige vil svare i stedet for at kommentere, så kan jeg komme af med lidt point. ;o)

\\\\Spinner.
Avatar billede spinner Nybegynder
24. august 2001 - 11:00 #5
Nåh, det nåede oswald, mens jeg skrev min egen kommentar :o)

Takker for den hurtige respons. Så kan man måske holde lidt før weekend :o)

\\\\Spinner.